23 Nisan 2020 Perşembe

RAMAZAN'A GİRİŞ ve 23 Nisan

Herkese Merhaba,

Bugün 23 Nisan hem de akşamına Ramazan Ayına girmiş bulanacağız. Bu iki günün de coşkuyla kutlamamız gerekirdi. Gayet şenlikli heyecanlı bir gün olması gerekirken bir virüs sayesinde evlerimizden kutlamaya başladık. Akşam ise balkonlarda sevincimizi paylaşıp ardından da ilk Teravih  namazımızı eda edeceğiz, inşallah.

Evet herkesin olduğu gibi benimde ramazan planlarım var. Madem bu Ramazan Sokaklarda olmayacağız, iftar davetlerimizi gerçekleştiremeyeceğiz, O zaman biraz daha içe dönme zamanı gelmiştir. İçimize daha da dönmek adına Ramazanın ilk haftası günde 1 saat tüm teknolojik aletlerden uzak geçirmek istiyorum. 2. Hafta ise 2 saat, 3. hafta da 3 saat ve Ramazan Ayının son haftası da günde 4 saat itikaf'a girmek istiyorum. İnşallah faydası olur. Tefekkür ile geçen bir Ramazan ayı olur. Önceki Ramazan aylarının kıymetini anlarız. Çünkü Ramazan çoğumuz için kalabalık sofralarda paylaşılan muhabbet ve huzurdu.

Açıkcası Ramazan mutlaka hediyesiyle gelir. Hayatımdaki değişimlerin çoğu Ramazan ayında gerçekleşti. Örneğin geçen yıl aylardır beklediğim Mülakat sınavımın sonucu olumlu açıklandı. Önceki yıl daha güzel bir haber aldım. Bu yıl ise virüsün bitmesini istiyorum.

Çocukluğumdan beri hayalim İstanbul'da bir Ramazan geçirmekdi. Sultanahmet, Süleymaniye, Eyüp Sultanda iftar ve sahurlara katılmak en büyük hayalimdi ama bu yıl gerçekleşmeyecek. Bu şehirden ne kadar şikayet etsem de güzel bir Ramazan yaşamadan gitmeye hiç niyetim yok.

Bu arada bugünlerde neler yapıyorum biraz da ona deyineyim.



Evet Dalgano Kahve'yi bende denedim. Görüntüsü çok güzel oldu ama tadını pek beğenmedim. Çünkü ben kahve ile şekeri çok sevmiyorum. Ayrıca 1 çorba kaşığı kahve de fazlasıyla ağır geliyor. Değişik kombinasyonlarla tarifi hafifletmeye çalışıyorum. Daha şekersiz ve daha sof bir tat yakalayınca ayrıntılı bir post yazacağım. Açıkçası soğuk bir kahve olduğu için Ramazan'da iftardan sonra bence güzel gider. Türk Kahvesi ile denedim pek olmadı, Bal ile denedim daha güzel oldu. Ama bal için biraz daha uğraşmam gerek.



Evet bu hafta pek hamur işi yapmadım. Evvelki hafta denemediğim şey kalmamıştı. Yok bazlamaydı, yok pizzaydı derken ödem ve kilo olarak döndü. Bu hafta sadece dereotulu peynirli poğaça yaptım. Buraya tarifini de bırakmak istiyorum.  Kahvaltıda bir kaç adet yiyip gerikalanı buzluğa attım. Sahura hazırlıksız girmeyelim değil mi? Çok da pratikmiş. Korana bitsin çatkapı misafir gelirse hemen yaparım.



Evet, yemek içerikli bir yazı oldu ama ne yapayım. Ramazan gelmeden bir yazayım hem de 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramınızı kutlayayım istedim.


17 yorum:

  1. Ödem ve kiloyu bende hissediyorum. Ramazan ruhumuzu bedenimizi ıslah eder inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşaallah, iftar da kendimizi tutmamız lazım. :)

      Sil
  2. Dolu dolu bir paylaşım olmuş. Yüreğine emeğine sağlık. Ramazan ayı sana yibe güzel haberler getirsin inşallah. İyi bayramlar, iyi sahurlar, sevgiler selamlar 😊🌷🇹🇷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. Daha 3 gün oldu ama güzel günler yakın. :)

      Sil
  3. Çok şanslı birisin çünkü Müslümansın ve dinin görevlerini yerine getiriyorsun. adına çok sevindim. Ben ilkokulda annem beni yurda yerleştirmişti kuranı daha ilkokulda okumayı öğrendim. Ama yıllar geçti ortam çevre falan bizi dinden uzaklaştırdı.

    gerçekten çok huzurluydum o zamanlar. insan dinden uzaklaşınca huzurda kalmıyor. ben bunu anladım.

    Şimdi kuran okumayı unuttum fakat ilk işim yeniden okumaya başlamak olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah, aslında ne bileyim önceki yazılarım da pek din hakkında yazmıyordum. Ama bahsetmek bile çok önemli. Dediğiniz gibi huzur pek kalmıyor. Allah razı olsun.

      Sil
  4. Ramazân-ı Şerîfiniz mübarek olsun. Teheccüd vaktinde kılınacak namazı hatırlatmak isterim. Şu yazımı da okumak istersiniz belki:

    https://forum.rehitu.com/d/88-evde-kilinacak-teravih-namazi-ile-ilgili-onemli-notlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de mübarek olsun. Tabi okumak isterim. :)

      Sil
  5. Yaptığınız yemek ve içecek o kadar lezzetli görünüyor ki... Ellerinize sağlık! :)
    Şu virüs hepimizi evlere hapsetse de kalpler bir bunu bir kez daha balkonlarında 23 Nisan'ı kutlayan insanların yüzlerinde gördüm. Umuyorum ki hepimiz sağlıcakla bu durumu atlatırız :)
    Kendinize çok iyi bakmanız ve sevgiyle kalmanız dileğiyle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, 23 Nisan ne güzeldi öyle. 19 mayıs da da yapalım.

      Sil
  6. Umarım Ramazan ayında istediğin manevi havayı yakalarsın.

    YanıtlaSil
  7. Kahvenin pek çok varyasyonu var. Ama ben bir türlü sevemedim kahveyi:)

    YanıtlaSil
  8. Yazınız yemek içerikli olsa da güzel bir iç dökme olmuş Tebrik ederim

    YanıtlaSil
  9. Sana da hayırlı Ramazanlar!!! :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...