27 Nisan 2020 Pazartesi

COVİDLİ RAMAZAN 1-2-3 SPRİTED AWAY - AFTER LİFE 2. SEZON

Herkese Merhaba,

Ramazan ayının ilk günlerini birlikte geçiriyoruz. Bu günleri hatırlamak adına Corona Günlüklerim adlı bir seri hazırlamıştım. Şimdi ise Covidli Ramazan adlı bir seri hazırlamak istiyorum. Ama üçer gün üçer gün yaptıklarımı anlatmaya çalışacağım. Neden bu yolu seçtim?

Aşağı yukarı günler birbirinin aynı olmaya başladı ve Aslında çok da bloga vakit ayıramadım. (Şimdi kızmayın bana, ev de olsamda çoğu zaman telefonu elime alacak vaktim olmadı. Hatta yorumlarınıza bile daha cevap veremedim. ) Ramazan da toplam 10 yazı yazmaya karar verdim.



Hepimizin bildiği gibi bu Ramazan buruk geçiyor. Çünkü bizim için Ramazan kalabalık sofralar demek. Kola firmalarının reklamları gibi yaşadığını hissetmek demek. Ailemle geçirdiğim her Ramazanda her hafta mutlaka konuklarımız olurdu. Bizler de davet edilirdik. Ama hiç iftar çadırında iftar açmadım. Nasıl bir his bilemiyorum. Çünkü ailemle ne zaman gitmek istediğimi dillendirsem. "Bizim evimizde çok şükür güzel yemeklerimiz var, o çadırlar ihtiyaç sahipleri için.." cevabını almamdan mütevellit büyük iftar organizasyonlarına pek katılmadık. Ramazan bize paylaşmayı, başkalarının hallerini anlamayı öğretir. Covid 19 ise Ramazanın kıymetini öğretti.

Şimdi biraz günümü nasıl geçiriyorum onları anlatayım. İlk üç gün evdeydim. (Bu hafta çalışma haftam) Yine Klasik olarak pomodoro tekniği ile okumalarıma devam ediyorum. Pomodoro Tekniği ile okuyorum. Herşeyin süresi 25 dk.

Normalde sıfırdan hatimlere başlanır. Ama benim iki adet hatimim olduğu için onları bitirmeye çalışacağım.

Ayrıca Meal Hatmim vardı. Onu bitirdim. Allah çok şükür. Şimdi tekrardan başlayacağım nasip olursa..

Bir de Al-i İmran suresinin tefsirini bitirdim. Sırada Nisa suresinin tefsirinde. İnşallah Ramazan ayı içerisinde biter.

Evde olduğum günlerde de sahur ve iftar bende. Bulaşıklarıda dönüşümlü yıkıyoruz. (Bu nadide bilgiyi size verdiğim için çok mesudum. )

Şimdi de biraz izlediklerime değinmek istiyorum.

Size güzel bir film tavsiyem var. Muhakkak izlemişsinizdir ama bence yeniden izleyin. Ben izlemeyi hep ertelediğim için geçen gün seyrettim. Ve çok beğendim.

Sprited Away - Ruhların Kaçışı -  Sen to Chihiro no Kamikakushi

Ruhların Kaçışı - film 2001 - Beyazperde.com



















Filmin konusu: Chihiro, suratsız memnun olmayan bir çocuktur. Çünkü okulundan ve arkadaşlarından ayrılıp yeni bir yere taşınmak için yola çıkmışlardır. Yola çıktıkları vakit yanlış bir yola girip, garip bir yere gelirler. Ortalıkta kimsecikler yoktur ama güzel yemekler vardır. Anne ve Baba bu güzel yemekleri yerler ve Domuza dönüşürler. Ailenin domuza dönüşmesi ile olaylar başlar.

Ben filmi Türkçe dublaj izledim çünkü kardeşim bir de Türkçe dinleyelim dedi. Orjinal dilde seyretmeyi ben sevsemde o pek seviyor. Bundan mutevellit orjinal dilinde de seyredeceğim bir ara. Bu ara çocuklarla aile ile seyredilmeye çok da müsait bir film. Ben açıkcası 10 yaşımda olan kardeşimle de bir izlemek istiyorum. Hatta Miyazaki'nin diğer filmlerini de izlemeyi çok isterim. Film aslında bir nevi Küçük Prens ve Alice Harikalar Diyarının Modern versiyonu olsa da 20 yıl önce yapıldığından dolayı genç nesil için modern olmayabilir. Kısacası Alice Harikalar Diyarını ya da Küçük Prens'i seviyorsanız bence bu filmi de seversiniz. 

Film de bir çok şeye gönderme var. Bu göndermeler filmi güzel kılıyor. Ayrıca Japon Kültürüne ait geleneksel yapıları da muhafaza ediyor.  Sanırım film TRT 2'de de yayınlanmış.


TRT 2 #EvHayatDolu on Twitter: "Hayao Miyazaki'nin yazıp yönettiği ...

Film ayrıca ilk kez yabancı dilde Oscar Kazanan Anime olma özelliği de taşıyor. Bunun yanında İMBD TOP 250 listesinde ilk 30 film arasında yer alıyor. 

Studio Ghibli GIF by Spirited Away - Find & Share on GIPHY 
Filmde anlayamadığım noktalar oldu. Çünkü çok fazla imge vardı. Ayrıca filmde aksiyona kapılıp arka mesajları almak zor olsa da Haku'yu ne olduğu muallak da kaldı. 

GIF by Spirited Away - Find & Share on GIPHY

Ayrıca kapitalizme kaptırılan doğa hakkında da güzel eleştiriler barındırdığı için de çok beğendim. Bu filmi öve öve biteremem. 

Şimdi gelelim dizimize bir sezon da dizi bitirdim. Ama kısa bir dizi. 

https://gizmoblaze.com/wp-content/uploads/2020/04/b47.jpg


After Life 2. Sezon

After Life'in ilk sezonunu izlemiş ve bloga da yazmıştım. Buradan okuyabilirsiniz. O zaman izlediğimde pek beğenmemiştim. Şimdi ise spor yaparken, yemek yaparken ve ev temizlerken diziyi izledim. Biraz gülerim diye açsamda çok az güldüm. Evet güzel eleştiriler olsa da aşırı derece de cinsel şaka içeriyor. bu yüzden 3 puan kırıyorum.

Tony ilk sezona göre daha uysal biri olmuş. Sorun üreten gıcık bir tipten ziyade sorunları çözmeye çalışan birine dönüşmüş. Tabii ilk sezondaki tavrını ara ara hissettiriyor. 

Her ne kadar komedi dizisi olsa da dram yönünü çok daha iyi işlemişler. Gerçekçi olduğu için de beğendim.  İlk sezonu tavsiye etsem de ikinci sezonu pek beğenmedim.

Evet ilk üç günün özeti bu şekildeydi. 

Hayırlı Ramazanlar...

17 yorum:

  1. Dediğin gibi Ramazan ayı biraz buruk geçiyor. Bayrama kadar bu hal normale dönerse inşallah çifte kutlama yaparız. İzlemeye çok fırsat bulamasam da film/dizi tavsiyelerin için de çok teşekkürler. İyi iftarlar 😊🤚🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah çifte bayram olur. Güzel olur. :)

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş.
    Ruhların kaçışını bende izlemiştim ama dediğin gibi benimde tam anlayamadığım yerler vardı.
    Verdiği mesajlarda çok ya .
    Orada kızın çocuk işçi olması ...
    Güzel yazı olmuş yine bekliyorum yazılarının devamını .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bence ara ara izlenebilecek bir film. :)
      Hayırlı Ramazanlar.

      Sil
  3. 3 günde bir yazı da uzun oluyor sanki. Filmleri izlemedim ben. Hatmim var ona devam ediyorum. Bitirebilirsem 2 hatim yapmak istiyorum bu Ramazân-ı Şerîf'te.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah kabul etsin. Bende bu ay yarım hatimlerimi bitirmeye çalışacağım. :)
      Hayırlı Ramazanlar.

      Sil
  4. Yabancı dizilerin bazılarında çok cinsel şaka var bu da çok can sıkıcı oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Ruhların kaçışı benimde yakın zamanda severek izlediğim ama anlayamadığım yerlerinin olduğu bir film oldu. Detaylı bir araştırma yapmak istiyorum hakkında :)
    Mutlu günler diliyorum. Hayırlı Ramazanlar^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında google da ayrıntılı analizleri var. :)

      Sil
  6. Hi dear, your blog is so beautiful. I really like it.
    Follow for follow? I already follow you. Btw I am the new one and I would appreciate it.

    https://salyaves.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Spirited Away'i çok sevmiştim izlerken. Çizimleri çok hoşuma gidiyor özellikle. Hayırlı Ramazanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Çizimler muhteşem. ;)
      Hayırlı Ramazanlar...

      Sil
  8. Ramazan ayını dolu dolu yaşıyor olmanız ne güzel, Allah ibadetlerinizi kabul etsin inş.

    YanıtlaSil
  9. Günlerimiz farklılaşır inşallah.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...