22 Nisan 2020 Çarşamba

Romance Is A Bonus Book




Merhaba,

Uzun zamandır, Kore dizisi izlemiyordum. Uzun bir ara sonrası tekrar izlemeye karar verdim.

Tabi favori oyuncum Lee Jong Suk'dan yana tercihimi kullandım. Askere gitmeden önceki dizisini izleyelim dedim. Düşünün yani uzun zamandır izlemiyorum. Her neyse açtık ponçik ponçik izliyoruz.

Bildiğimiz bir Romantik Komedi dizisi, dizinin başlangıcı dikkatimi çok çekti ilk bölümü bunun için izledim.




Başrol kızımız 37 yaşında evlenip boşanmış, bir çocuk sahibi bir kadın. Tekrar iş bulmaya karar veriyor. Kızını da bakamadığı için yurt dışına göndermiş. Bakın şimdi bomba gibi eleştiriler yapıcam hazır olun! Bu kore dizilerinde biz niye çoluk çocuklu bir aileyi izlemiyoruz. Bu kadının da çocuğu var ama göndermiş yurtdışında bi okula, kızı ile dizi boyunca bir iki defa konuştu. Hiç ama hiç yavrum ne yaptın ne ettin? El memlekette ne yaptın diye merak etmedi. Şu yaşımdayım, Annemle günlük konuşuyoruz. Yetmiyor Babamla o da olmadı kız kardeşimle görüşüyoruz.

Bu kadın kızıyla ayda yılda bir görüştüğü akrabasıyla görüşür gibi görüşüyor.

Zannettim ki bu kadın, zorluklara göğüs gerecek tek başına bir yerlere gelecek. Kore halkına güçlü kadın imajını gösterecek ama nerde bu da fos çıktı.


Tamam anladım iş bulamıyordu. Evi yıkıldı falan, hemen Eun Ho'nun  yanına gidip kalmaya başladı. Hadi arkadaşın diyelim, iş buldun maaş alıyorsun hala onun yanında kalıyorsun. Ekmek elden su gölden yaşıyor. Hepsini geçtim, bari kaldığın odanın parasını öde, mutfak masrafına yardım et o da yok. İş hayatın da yükselmesini izleyeceğiz hatta ve hatta kendi ayakları üzerinde duran birinin hayatını göreceğiz gibi gelse de yok canım nerede? Erkeklerin gölgesi altında kalan bir kadın görüyoruz. Ama ponçik bir kadın.Bakın burası çok önemli diziyi izlettiren detay.


Bir de yayınevi müdürünün hayatına bakın kadın mücadele etmiş dimdik durmuş kariyerinin hakkını veriyordu. Ya da diğer kadın müdürün evlenmiş çoluk çocuk sahibiydi ve boşanıyordu. Kariyerini korumuş. Ben onları başrolden daha çok takdir ettim.


Bir iki bölümde Jong Suk hatrına katlandım. Ama 5. bölüm itibariyle de o da gitmemiş bu role, sen kalk W gibi, While You're Sleeping gibi dizilerde başrol oyna sonra böyle bir senaryoyu kabul et, olmamış bence..



Ama diziyi sonuna kadar izledim. Bu bir yayın evi şirketini anlatmalarından dolayı ve yan karakterler sayesindeydi.

Kitaplara biraz kapitalist yaklaşsada dizide geçen mekanda çalışmayı çok isterdim. Ya da ona yakın bir işte çalışmayı... Ama hayatlar memurluk oldu. (neyse tercih benim)





Gelelim yan karakterlere öncelikle bu ikili çok sevimlilerdi ve komiklerdi.

Şu kızıda genel olarak seviyorum. Dizilere farklı bir hava katıyor tez zamanda yan rollerden kurtulması dileğiyle...


Bu kadın'da bayıldım. Adeta asalet akıyordu. Bildiğimiz Kore dizi karakterlerinden değildi.

Dip Not: Ben bu diziyi izleyeli aylar oldu. Yazıyı yazmışım ve taslak olarak kaydetmişim. Blogger'da dolanırken fark ettim. Sanırım bu hafta taslakları bir düzenleyip yayınlayacağım.



11 yorum:

  1. şirin dizilerden bu, romantik komedide çok başarılı koreliler. kore dizisi isteyince söle banaaa bi dolu izliyom, yarın iki tane yepisyeni dizi yazcam, onlar çok iyiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman geleyim bir bakayım ne yazmışsın. Ben artık pek kore dizisi izleyesim gelmiyor. Halbuki önceden nasıl izlerdim.

      Sil
  2. Gerçekten bomba eleştiriler olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. Filmlere, dizilere çok meraklı biri değilim. Dün gece 7. Koğuştaki Mucize'nin Kore orijinali vardı TRT1'de. Bizimkinin eline su dökemez; yarım saat sonra kapattık hemen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ne orjinalini ne de bizimkini seyretmedim. Herkes çok övüyor gerçekten merak ediyorum. Biraz popülerliği geçsin, onu da izleyeceğim.

      Sil
    2. Bizimkini izle diğerini boş ver o zaman Yağmur Tozu...

      Sil
    3. En kısa zamanda izleyeceğim. :)

      Sil
  4. Kesinlikle haklısın kore dizilerinde bir aile kültürü pek yok .
    Lee jong suk bu diziyi nadil kabul etmiş .
    Açıkçası ben güçlü kadınları seviyorum.
    Hoş bir yazı olmuş .
    Yazılarının devamı bekliyorum canım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi her dizide hükümet gibi kadınlar olmasa da az güçlü kadınlar görelim. bu kore dizilerine feminizm ne zaman gelecek. :)

      Sil
  5. aslında deyinmeyi unutmuşum ama dizi de güzel olan bir şey var. kıyafetler, diziyi izledikten sonra kazak ve ekoseli birşeyler giymek isteyeceksin. Ama yaz geliyor. Tam kış dizisi. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...