4 Nisan 2020 Cumartesi

Corona Günlüklerim 1, Filmler...

Küçük Kadınlar - Little Women - Beyazperde.com

Evde olan ilk günümü tamamlamış bulunuyorum. Günümü sizlerle paylaşmayı çok istiyorum. Yatma saatim geldiği için acele ile yazıyorum. Kusura bakmayın, hızlı yazacağım derken imla ve noktalama hatası yapabilirim.

İşten geldikten sonra kardeşim sofrayı hazırlamıştı yemeği yedik ve bir film açtık. Filmden birazdan bahsedeceğim. Ama film izlerken babamlar aradı. 20 yaş altına sokağa çıkma yasağı geldiğini ve dışarıya diğer kardeşimin çıkmamasını söyledi. Evet benim üç kardeşim var ve bunlardan 2 si 20 yaşından küçük. Hatta kafanız karışmasın ben 22, bir kardeşim 20, diğer kardeşim ise 18 ve en küçük kardeşim 10 yaşında. 20 ve 18 yaşında olan kardeşlerim benimle birlikte kalıyorlardı. Dışarıya zaten çıkarmıyordum sadece ekmek almak için çıkıyorlardı. Şimdi ben markete de gitmek zorunda kaldım. En çok beni bu üzdü. Ama yasak beni vursaydı daha çok sevinirdim. Sanırım ben evde durmayı çok seviyorum. Diğer bir yasak ise şehirler arası ulaşım yasağı oldu. Ve çok da iyi oldu. Virüs ilk çıktığında alınması gereken kararlardan biriydi. Ama şimdi aileden uzakta olmak beni üzüyor.  Çünkü normal de virüs olmasa Annem ve babam buraya yanıma gelecekti. Neyse bu zamanda herkes böyle sıkıntılar çekiyor. Çok şükür sağlıkları yerinde.



Biraz haberleri dinledikten sonra film izlemeye karar verdik. Little Women filmini seçtim. Çünkü film seçme sırası bendeydi.  Filmi genel olarak beğendim ama yinede film çok çok iyi bir film sayılmazdı gibi. Tavsiye eder miyim evet ederim. Zira ben filmi izleyince çocukken okuduğum bir Roman geldi aklıma, Ben de yazar kıza benzettiğimi hatırladım kendimi şimdi hala benzetiyorum. Bir kadın mutlaka kendinden birşeyler bulacağına inanıyorum. Filmin prodüksiyonu ya da cast mı desem bilemedim. Gayet başarılı oyunculuklar yerindeydi, dönem kostümleri ise süperdi. Zaten eski bir dönemde geçtiği için daha çok beğendim. Fakat kurgusu pek iyi değildi. Sürekli farklı zamanları gösterdiği için hikayenin bütünün anlaşılması zor oluyordu. O yüzden Oscar'a aday olup Oscar kazanamayan bir film olmuş.
Little Women - Küçük Kadınlar (2019) İncelemesi | Fantazya

Gelelim Ertesi Güne

Sabah 06.10'da uyandım fakat bu saat biraz geç oldu. Sanırım 15 dk daha erken uyansam daha iyi olur.

Günlük 10 sayfa Kuran okumayaçalışıyorum. İlk önce o işi bitirdim. Sonra Spor vakti geldi. Günün 90 dksı spora ayırmaya gayret etmeye karar vermiştim.

Evde Spor için en ideali Leslie yapmak. Youtube da kısa bir aratma yaptıktan sonra evde yürüyüş yapabilirsiniz.

Bir sonraki tavsiyem ise Squat Girl, bu kanalda her türlü spor videosu var. Ben bacak için olanları yapıyorum bu ara. Her iki video yayıncısıda çok konuşkan insan videoları yaparken müzik dinlemeye ihtiyaç bile duymuyor.

Bunları bir engel çıkmazsa her gün yapacağım.

Bugün haftalardır beklettiğim bir iş vardı onu yaptım. Evet evet ütü yaptım.  İşin başına geçince vakit baya hızlı geçti. Üstelik hepsini ütüledim. İşe gitmeden önceki gün eşarpları ütüleyip perdeye astık mı tamamdır.

Kitap okuyorum. Hatta okuyacağım kitapların fotoğraflarını da çektim. Şu an St. Agustinus İtiraflar kitabını okuyorum.

Dedim ya Annemi özlüyorum diye bol bol telefonda konuşuyoruz. Vaktimin büyük bir bölümünü de böyle harcamış oluyorum.
Joker - film 2019 - Beyazperde.com

Cumartesi geceside film izledik.

Joker filmini açtık seyrettik. DC evreni ile ilgili pek birşey bilmiyorum. Ama sanırsam nisan ayında izleyeceğim seri filmler belli oldu. Batman seyrederim belki ama bir kaç hafta sonra.
Filme dönecek olursak bir V for Vandetta havası hakimdi. Oyunculuklar ise güzeldi. Fakat yinede sebebi ne olursa olsun insanların öldürmemek gerektiğine inanıyorum. Çünkü şu salgın döneminde fazladan bir çok insan öldü. Çoğumuz ölümle burun buruna. Kapitalızm zarar görüyor fakat insanlar ölmesi mi lazım. Bu film düzeni eleştiriyor. Hak edenler ölüyor fakat filmin kendisi düzeni eleştirmeyen filmlerden daha çok düzenin ekmeğine yağ sürüyor.  Normal zamanda izlesem düşüncelerim biraz farklı olabilirdi. Tavsiyem bu dönemde denk gelirseniz izlemeyin çünkü zaten yeterince distopik bir haldeyiz. Bu süreç bittikten sonra neden olmasın keyifle...

Evet öyle ya da böyle bir gün bitti.

12 yorum:

  1. Merhaba. :)
    "Küçük Kadınlar"bizimde izleme listemizde. Dönem filmlerini ve kıyafetlerini bende çok seviyorum.
    Özlem fena ama sağlık olsun demekten öte birşey diyemiyorum.
    Kardeşleirnizle beraber sağlıklı günleriniz olsun.
    Evde olmayı seven biri olarak bu aralar hiç sıkılmıyorum.
    Joker filmini de çıktığı zaman izlemiştim ve tek kelime ile hayran kalmıştım oyunculuğa.
    Tabi bu aralar izlesem daralabilirim.
    İyi geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sağlığınız daim olsun.

      Sil
  2. Küçük Kadınlar filmi güzel gerçekten :)

    YanıtlaSil
  3. Karantina günleri evde ne yapabiliriz ile ilgili bir yazi pwylastim okuyabilirsin : )

    YanıtlaSil
  4. Jokeri izledim. Küçük kadınlar filmini yarıya kadar izledim sonra uyumuşum :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...