9 Nisan 2020 Perşembe

Corona Günlüklerim 5 - Airlift Film.




Korona Öncesi çektiğim bir fotoğraf

Herkese Merhaba,

Bilgisayarın başına ancak geçebildim. Günler birbirine her ne kadar benzese de her gün birbirinden daha farklı yapmak bizim baktıklarımızla gördüklerimiz arasındaki algıyı değiştirmekle olacağına inanıyorum.



Bugün sabah kalktığımda pek de spor yapasım gelmedi açıkçası, o yüzden bende sabah yaptıklarımla öğleden sonra yaptıklarımın yerini değiştirdim. Spor yaptım fakat ikindi vakti yapmış oldum. Leslie ve üstüne de 3 adet Squat Girl videosu, hatta buraya da bir tanesini koyayım. 



Kahvaltıyı da 12.00 gibi yaptığımız için kahvaltıya kadar kahve yanına bir şeyler atıştırmakla geçti.

Hergün yapmaya çalıştıklarım:

-30 dk Kuran Okuma (Arapça)
-30 dk Meal Okuma
-30 dk Tefsir okuma
-30 dk Kitap okuma



Bunları sektirmeden yapmaya çalışıyorum. Bir yandan da online kurs gibi olaylarla ilgileniyorum. Bunları her gün yapamıyorum. Benim için birinci öncelik de değiller hatta 3. sıra da geliyorlar.

-30 dk Osmanlı Türkçesi
-30 dk Programlama ve Algoritmaya Giriş
-30 dk Afad eğitimi

Herşeye vakit ayırmaya çalışıyorum ama az az...

Bu arada bunların çoğunu işe gitdiğim günlerde yapamadığım için günlerimi dolu dolu değerlendirmek istiyorum.

Tabii Günlük işlere de bakmak gerekiyor. Yemek hazırlamak, evi temizlemek gibi bu tip işler hiç planladığım gibi gitmiyor. Genelde geç bitiriyorum. Ev hanımlarını baya baya anlıyorum artık. Hiçbir yer ana evi gibi olmuyormuş... Aslında benim için baya iyi oldu. Herşeyi kendi başına yapmak güzel. Şimdi kardeşlerim de yanımda ya evde bütçe yapmış oluyoruz. Birlikte koordineli olmayı, bir düzene sahip olmayı öğreniyoruz. Benim de onlara yaptırdığım işler oluyor. Abla evinde misafirlik olmaz.






Gelelim İzlediğim Filme

Dünya sinemasından filmler izlemeye devam. Sırada bir Hint filmi var. Hint filmlerine de seven birisi olarak benim 2016 yılından beri listemde bulunan Airlift filmini izledik. 

Film, Irak'ın Kuveyti işgalinde Kuveytte yaşayan 170.000 kişinin Kuveyt'ten tahliyesini konu oluyor. Tarihin en büyük tahliye operasyonu olan bu filmde, Kuveytte yaşayan zengin bir iş adamının da bu konudaki mücadelesini izliyoruz. İmkanı olduğu halde kaçmayı reddedip ülkesinin vatandaşları için mücadele ediyor. 

Film kendini izletiyor. Benim listemde olduğu zamanlar IMBD Top 250 listesinde bulunuyordu. Şimdi listede var mı bilmiyorum.

Filmde beğenmediğim unsurlar vardı. Kardeşim teknoloji baya gelişmiş durumda, siz hala tankları kötü bir fotoshopla kopyala yapıştır yapmışsınız. Daha gerçekçi olabilirdi. 

Film emin değilim ama Kuveytte geçiyor. Ama tüm kast Hintlilerden oluşmuş. Olacak iş mi Allah aşkına yok mu paranız. Sevindirseydiniz bir iki Iraklıyı, Kuveytliyi. Iraklı komutanı bile Hintli oyuncuya oynatmalarını esefle kınıyorum. 

En son beğenmediğim Nokta ise, filmin orta yerinde çalan hint müziği ve dansı, tamam müzik kültürlerinin bir parçası, hatta çoğu Hint filminin ayrılmaz bir parçası, fakat savaş ve dramın en ağır olduğu yerde birden dans etmeye başlayınca gerçekten şaşırdım. Adate bir Cennet Mahallesi tadına döndü film benim için. 

Beğendiğim yanı ise Irak ve Kuveyt ilişkilerini daha doğrusu Körfez Savaşını araştırmama vesile oldu. Kpss hazırlanırken sadece kağıt üzerinde bir bilgi olmaktan ziyade, daha kavranabilir bir olgu oldu. 

Gelelim günün yemeğine, son günlerde yaptığım yemeklerin hepsini ilk defa yaptım. Bugün menümüzde Zeytinyağlı Barbunya ve önceki günden kalan Makarna Salatası vardı. 
Korona sayesinde bilmediğim yemekleri de yapmayı öğreniyorum. Yakında aşçı olacağım.. 


son okuduğum ayet ve tefsirini de sizinle paylaşmak istiyorum. Bilerek seçmedim. Sadece denk geldi. Özel bir mesaj vermeye falan çalışmıyorum.  Tefsir okumak için tercihim. Diyanet İşleri Kur'an Yolu Tefsiri, internetten okumak mümkün. Ben de internetten okuyorum. 



Âl-i İmrân Suresi - 116 . Ayet Tefsiri

اِنَّ الَّذ۪ينَ كَفَرُوا لَنْ تُغْنِيَ عَنْهُمْ اَمْوَالُهُمْ وَلَٓا اَوْلَادُهُمْ مِنَ اللّٰهِ شَيْـٔاًۜ وَاُو۬لٰٓئِكَ اَصْحَابُ النَّارِۚ هُمْ ف۪يهَا خَالِدُونَ 

Meali 


﴾116﴿
İnkâr edenlerin malları da çocukları da Allah’a karşı kendilerine hiçbir fayda sağlamayacaktır. İşte onlar cehennemliklerdir; onlar orada ebedî kalacaklardır.

Müfessirler bu âyette kastedilen inkârcıların, “Ehl-i kitap’tan olup da Kur’an’a ve Hz. Peygamber’e iman etmeyenler” olduğunu söylemişlerse de âyetleri tahsis edecek bir delil bulunmadığı takdirde genel anlamlarıyla değerlendirmek daha uygundur. Buna göre burada, mal ve evlâtlarının çokluğu sebebiyle şımarmış olan dolayısıyla kendilerine azap edilmeyeceğini iddia eden (bk. Sebe’ 34/35), asıl iman edilmesi gerekenleri inkâr ederek dinden uzaklaşan herkes uyarılmakta; mal ve evlât çokluğu gibi maddî ve geçici güçlerin insanları Allah’a yaklaştırıcı ve onun katında değerli kılıcı sebepler olmadığı, bu tür zenginliklerin Allah’tan gelecek olan cezaları önleyemeyeceği bildirilmektedir. 

Bununla birlikte âyet öncekilerin devamı olarak değerlendirildiği takdirde, burada inkâr edenlerden maksadın “Allah’a ve âhirete şeksiz ve şirksiz iman etmeyen Ehl-i kitap” olduğunu söylemek de mümkündür.


Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 1 Sayfa: 656

12 yorum:

  1. Hint filmeri genelde ilgimi çelmiyor. Şu son günlerde dua etmekten başkada bir şey gelmiyor elimden allah yardımcımız olsun

    YanıtlaSil
  2. Ah bu corona yok mu bu corona... Bizleri ev hapsine soktu resmen. :/

    YanıtlaSil
  3. airlift bakayım. hint filmleri oleey :) leslie sasone oo bir de jessica simpson var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onada bakayım. Günlerdir leslie ile birlikte aynı videoyu yapınca sıkıldım. Artık karşılıklı kahve içecek düzeye geldik. bir de jesica hanıma bakalım.

      Sil
  4. ne güzel günlerinizi dolu dolu geçiriyormuşsunuz. Her iki dünya içinde çalışmak kadar güzeli var mı? ne güzel bir yaşam tarzı ve bakış açısı.

    YanıtlaSil
  5. Gününüzü dolu dolu geçiriyorsunuz ne güzel :)
    film hakkındaki yorumunuzu okurken "cennet mahallesine tadına döndü" kısmında eğlendim :))
    Filme daha önce denk gelmemişim sanırım, ilk kez gördüm. Yorumunuz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim. Eğlenmenize sevindim. :)

      Sil
  6. Selamlar sizleri takipteyim sizde son yazıma yorum yapıp takip ederseniz çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...