21 Nisan 2020 Salı

Bir Garip Kitap Mimi



 Herkese Merhaba, 

Uzun zamandır mim yazmadım. Sanırım Bloglara bir bakınıp çıkmamdan dolayı olabilir. Bu yılın ilk Mimi benim için yine bir kitap mimi, bu yüzden mutluyum. Yıl başlayalı 4-5 ay oldu. Düşünün daha yeni mim yazıyorum. Beni Numan arkadaşımız mimlemiş. Kendisine çok teşekkür ediyorum. 

Onun mimini de okumak için buraya tıklayablirsiniz.
 

Gelelim sorulara...

Neden Kitap Okuyorsunuz?

Aslında kitaplar çocukluğumdan beri bana arkadaş oldukları için okuyordum. Zamanla dost olduk. Ara ara insan dostundan ayrılmak zorunda kalır ya, bazen ayrılıklarımız olsa da kitaplar ve ben birer sıkı dost olduk. Evet bildiniz, beden eğitimi dersinde Voleybol oynamak yerine, köşedeki bankda kitap okuyan bendim.  Okuduğum bölüm sayesinde de hem işim hem dostum hem hobim oldular diyebilirim. 

Ne Sıklıkla Kitap Okursunuz?

Aslında bir sıklığı yok. Hergün okumaya özen gösteriyorum. Eskiden günde 200 sayfa bile okuduğum olurdu. Ama şimdi bazı günler 10 sayfa okusam yeter diyorum. Az olsun ama sürekli olsun düşüncesindeyim. Günlük en az 25 dk kitap okumaya vakit ayırmaya çalışıyorum. 

En Sevdiğiniz Kitap Hangisi?

Bu soruya cevabım eskiden Yeraltından Notlar olurdu. Aslında hala öyle ama bir Müslümanın en sevdiği kitap tereddütsüz Kur'an-ı Kerim olmalı, Kur'an bir roman değil ama herkesin okuması gereken bir kitap, ülkemizde ve dünyada pek çok müslüman okumuyor. Oysa Arapça okuyacak bilgeye sahip değilsek bile meal okumalıyız. Belki bu sayfaya gelip ben Müslüman değilim okumama gerek yok gibi bir düşünce de olmayın. Eğer yaşadığınız kültürde insanlar müslümanım diyorsa, sizin az çok bilgi sahibi olmanız gerekir. O yüzden en gerekli ve en hakiki kitap Kur'an olduğundan en sevdiğim kitap da Kur'an-ı Kerim.

Bitiremediğiniz Kitap Veya Kitaplar Nelerdir?

Bitiremediğim kitap yok.Yani en azından 10 yıldır yarım bıraktığım bir kitap yok. Her ne kadar doğru bilmiyorum ama bir arkadaşım 10 yıl önce bana şunu demişti: "Kitabı yarım bırakırsan, zihnin hep onu tamamlamaya çalışacak ve gereksiz yere zihnini meşgul edeceksin. Beğenmesen de sabret, hafızanı zorlama." ben de hiç araştırmadım ama inandım. O günlerden beri de huy edindim. Elime aldığım hiç bir kitabı yarım bırakmadım. Ne kadar beğenmesemde okudum. 

Aynı Zamanda En Fazla Kaç Kitap Okuyabildiniz?

Şu sıralar performansım düşük olsa da bundan bir 4 sene önce yani bloggerlığımın ilk senesi baya kitap okumuştum. Haftada 2 kitap bitiriyordum ki bu kitaplar gayet ağır kitaplardı. Suç ve Ceza gibi, ya da Felsefenin Kısa Tarihi gibi.. O yıl zannedersem 100'e yakın kitap okumuştum. Şimdi ayda bir kitap anca bitiriyorum. 

Kendinizi Bulduğunuz Kitap Karakterleri Ve Nedeni?

Tabii ki Yeraltından Notlar kitabındaki karakterin adı hiç geçmez bende en çok kendimi o karaktere benzetirim. Çünkü bu karakter kendini insanlara anlatamaz, toplumda onu anlamaz. 

Kitap Ayracı Haricinde Kitap Arasına Ne koyarsınız?

Peçet, mandal (evet balkonda kitap okumaya başlamışsam mandal), defter yaprağı, giyim markalarının etiketlerinin yapıştırdıkları kartlar. Üstünden etiketi söküp kullanırım bazen ama en çok da kalem. 

Bir Yazarla Arkadaş Olma Fırsatınız Olsaydı, Hangi Yazar Olmasını İsterdiniz?

Dostoyevski ve Aristoteles. Tabii Muallim-i Sani diye bildiğimiz Farabi. Özellikle Aristoteles, oluşturduğu felsefe sistemi o kadar iyi ki. Keşke İskenderle alakadar olmak yerine benimle olsaydı. Baya büyük laf ettim. Ama bir çay içsek fena olmazdı. 

Evet mim buraya kadar. Eğer bu mimi okuduysanız siz de mimlendiniz. 


28 yorum:

  1. Okudukça iyiki bu mimi başlatmışım diyorum. Hem burada hem de diğer mimlerde üstünde durulan güzel kitaplar gördüm. Kuranı Kerim benim gönül kitabımdır. Bu yüzden en sevdiğim kitaba onu yazmadım. Farabi'yi daha okuma fırsatı bulamadım ama İbni Sina, İbni Haldun ile birlikte kitaplarını okumayı çok istediğim yazarlardan. Aristoteles ve Dostoyevski'yi demiyorum bile :) Çok teşekkürler bu güzel mim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size teşekkür ederim. İyi ki başlatmışsınız bu mimi :)

      Sil
  2. keyifli olmuş cevapların :)

    YanıtlaSil
  3. deme deme seni mimledim deme :)

    YanıtlaSil
  4. Yazının sonuna kadar her şey iyiydi. :)

    "Evet mim buraya kadar. Eğer bu mimi okuduysanız siz de mimlendiniz." cümlesi bana eyvah dedirtti. Kitap okuma konusunda sınıfta kalanlardanım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bu vesile ile bir adım atmış olursunuz. :)

      Sil
    2. Yok adım atmasına attım o kadar da zır câhil değilim de tembelim sadece. :)

      Sil
    3. yok estağfirullah, ben sizden daha tembelimdir aslında..

      Sil
  5. Çok güzel bir mim olmuş.
    Yer altından notları okudum.
    Çok güzel iç konuşmalı bir kitap.
    Diğer yazılarını da bekliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bir yılda 100'e yakın kitap baya iyi okumuşsun. Ben mesela bi kitabı beğenmezsen devam edemiyorum. Ne güzel bitirmediğin kitap yok 😊

    YanıtlaSil
  7. Son 5 yıldır doğru düzgün kitap okumuyorum. çünkü yeterince bilgisayar başında işim gereği bir çok konu okuyorum. o yüzden yoruluyorum kitap okumaya vaktim ve halim kalmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında o da bir okuma biçimi, sadece sayfalar ve karton kapak yok. :)

      Sil
  8. Çok güzel bir mim olmuş. Yeraltından Notlar kitabını okumuş biri olarak seninle aynı duyguları paylaşıyorum. Gerçekten güzel bir kitaptı. Arkadaşının sözü de çok haklı bir söz bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı seven insanlarla hayata aynı yönden bakıyor muşum gibi geliyor.:)
      Sizden de bir mim beklerim.

      Sil
  9. Hello ! Great post, love your blog :)
    I am following you and invite you to me
    https://milentry-blog.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Keyifli bir mim, fırsat bulursam ben de yapabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekliyorum o halde :)
      Yorum için teşekkürler.

      Sil
  11. İstikrar önemli dediğin gibi. Bende hiç olmazsa günde 10 sayfa okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 sayfa gayet güzel bir başlangıç. 10 sayfadan sonra dur şu bölümü bitereyim seviyesi var.

      Sil
  12. hey yeraltından notlar çok seviyosan oğuz atayın korkuyu beklerken ini de okuuuu :) bu mimi önceden yapmıştık. başka mim yaparız yakında yine gelince mimlerim seniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi ya. olsun, oğuz atay bir türlü okuyamadım belki bu vesile ile okurum. sağol deep.

      Sil
  13. Bu salgın döneminde hiç kitap okuyamayan bir benim galiba.Çok hayıflanıyorum,aslında çok çok severim okumayı.
    Kitaplarla ilgili bir mim olduğu için de keyifle okudum cevaplarını.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bende öyleyim hayat daha karmaşık daha koşturmacalıyken daha çok okuyorum. O zaman ben de bir mim senden bekliyorum. Sevgilerle...

      Sil
  14. Kitap okumak hayatı zenginleştirır ☺️

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...