5 Nisan 2020 Pazar

Corona Günlüklerim 2 - Film Kitap - Bazlama ve Film

Herkese Merhaba, 

Günden güne ölüm sayıları artıyor fakat iyileşenlerde var. Şu an iyileşen insan sayısı ölen insan sayısından daha fazla olumlu tarafından da bakmamız lazım. Bu hastalığın yayılmaması için elimizden geleni ardımıza koymamalı ve kararlılıkla en iyisini yapmalıyız. 

Neyse girizgah bölümünü fazla uzun tutmamayayım. 

Bugün sabah yine namaz ile başlayıp, ardından Kuran okuyup, Leslie ile devam ettim. Leslie ne diyenler için hemen açıklıyayım. Evde yürüyüş yapmak isteyenler için bir video ben 2 yıl önce 3 ay boyunca yapmıştım baya faydasını gördüm. Şimdi malumunuz dışarı çıkmadığımız için yine yapmaya başladım. (Walk at Home yazarak youtube da aratabilirsiniz. )


Dün bacak çalıştığım için bugün de karın çalışmaya karar verdiğim için Squat Girl'ün dümdüz karın oynatma listesindeki ilk üç videoyu yaptım. 

Sağlıklı bir şekilde güne başladıktan sonra. İşler karıştı. Aslında ekmek bitmişti. Bakkala çıkmak istemedim. Size bir şey söyleyeyim mi karantina olmasa bile beni eve koysalar aylarca sıkılmadan dururum galiba dışarıya çıkmak daha zahmetli, yok hazırlancanda başörtü takıcanda şimdi bir de maske takmak gerekiyor. Maskeyi de bir sürü insanla muhatap kalma durumu var. Evde kahvaltı için bazlama yapmaya karar verdim.  Evde merdane falan da yok ama hallettim bi şekilde. Son dakika bir fotoğraf çekmek aklıma geldi. Şekilleri pek düzgün olmasa da işimizi gördü çok şükür ki karnımızı doyurdu. 

y

Bunları ben en çok tost haliyle ve yumurtaya bulmayıp kızartma yapılmış halini çok sevdiğimden bir kısmını tost yaptık. Yarın ise yumurtalı ekmek olarak yapacağım. Tabi ne yaparsam minicik dolabımın küçük buzluğu da bu bazlamadan nasibini aldı. İki öğünlük bazlamamız da dolapta yerini aldı. 

Tarif için baktığım video;



Diğer yaptığım aktivite de film izlemek oldu. Hergün birimizin önerisiyle bir film izliyoruz. Bugün sıra Kardeşim B'nin sırası olduğu için izlediğimiz filmin adı Take Shelter idi. 


Psikolojik bir gerilim filmi olduğu için bu sıra pek beğenmedim. Oyunculuklar ise gayet
başarılıydı. Bir an bende bir fırtına kopacağına inandım. Bu aralar film beğenmeme huyum tuttu. Normalde ben psikolojik gerilimleri ya da tüm gerilim filmlerini severim. 

Bu arada canım pek de film seyretmek istemiyor. Ya da dizi seyretmek çünkü bunlar çok vakit alıyor. Evde olmama rağmen online olan AFAD, Osmanlı Türkçesi ve Algoritmaya giriş eğitimlerine henüz başlayamadım. İstemiyorsun neden yapıyorsun diye soracak olursanız. Kardeşlerimle ortak vakit geçirdiğimiz etkinliklerden sadece film izlemek kaldığı için....





Evet sonunda kitabımı bugün bitirdim. Kitap hakkında biraz bilgi vereyim. Kitabı okuma sebebim bir felsefe öğrencisi olarak Ortaçağ felsefesi hakkında daha fazla bilgiye sahip olmak için okudum. Yani o kadar felsefe okumuş ama bir Agustinus bilmiyor' dedirtmem. Zira yıllardır kadrolu felsefe öğrencisiyim. Üzerine bir çalışma yapmayacaksınız okumayın. Çalışma yapacaksınız en az üç defa okuyun derim. Bir felsefe metnini çok iyi anlamak istiyorsanız iki defa okuyun derim. İlk okuma pek sizin için iyi değildir. Hatta az biraz felsefeye ilginiz varsa böyle bir kitabı tavsiye etmiyorum. 

Kitap'da Agustinus'un itiraflarını içeriyor. Zaten kitabın adından da bu anlaşılıyor. Fakat biraz daha açacak olursam, Bu Agustinus gençliğinde hızlı bir gençtir fakat sonradan Hristiyan olduğundan günahlarını itiraf eder. Bu itirafları bir yana felsefi bir çok sorunu da bu kitabında anlatır. Özellikle zaman hakkındaki itirafı enfestir. 

Evet günü bitirmiş bulunuyorum. Birşey daha söylemek istiyorum. Ben bulaşık yıkamak istemiyorum. Fakat sıra bende maalesef neyseki yarın sıram bitiyor.  Bulaşık makinem yok tek kişi yaşadığım için almadım. Bir de bulaşık yıkarken hızımı alamayıp tüm mutfağı silesim geliyor. Hanımlar sizde de bu duygu oluşuyor mu?

Evet yemekleri de bugün ben yaptım. Çorba dünden kalmıştı. Belki bu günlerde ne pişirsem diye düşünüp durmayalım. O günün menüsünü paylaşayım ki ertesi gün siz yapabilirsiniz. Ya da annenize eşinize bu konuda yardımcı olabilirsiniz. Bu arada her Allah'ın günü ev halkına yemek yetiştirmeye çalışan kadınlarla nöbetleşerek yemek sistemine geçseniz daha iyi olur. Bu süreçte kadınlar değil eve adeta mutfağa hapsolmuş durumdalar. 

Yemek Menüm
* Erişteli Yeşil Mercimek Çorbası
* Domatesli Şehriye Pilavı
*Haşlanmış Tavuk 
* Evde bulunan sebzelerle salata. 

Herkese Sağlıklı geceler. 


14 yorum:

  1. Bazlamaya üzerinde biraz daha çalışmak gerekir gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bazlama üzerinde çalışmak gerek. 😂

      Sil
  2. Leslie arkadaşlarım da tavsiye ettiler karantina günlerinde evde hareket azalsa da düzenli bir etkinlik yapmak en iyisi sanırım 😊

    YanıtlaSil
  3. Bazlama çok güzel gözüküyor :) Felsefeyi seviyorum bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Olabildiğince felsefi içerik eklemeye çalışacağım.

      Sil
  4. İtiraflar güzel bir kitaba benziyor. Felsefe ilgimi çeker her zaman:)

    YanıtlaSil
  5. Bazlamalar çok lezzetli gözüküyor ellerinize sağlık! :)
    Sağlıklı ve mutlu güzel günler diliyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. 🌷
      Bende size sağlıklı günler diliyorum.

      Sil
  6. Bazlama çok lezzetli görünüyor, canım çekti açıkçası elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. take shelter not aldım :) spor ve bazlama güzeeel :) yarın da kandilin kutlu olsuun :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...