10 Nisan 2020 Cuma

Corona Günlüklerim - 6 Corona'ın Öğrettikleri Üzerine

                                                        (Geçmiş günden bir manzara)


Herkese Merhaba, 

Korona virüs dolayısıyla evde geçen günlerimi anlatmaya çalışıyorum. Hem de kendim için motivasyon oluşmuş oluyor. Heybeme alabildiğimce yük almayı, yağmur bulutumdaki yağmur kapasitesinin artması için uğraşıyorum. 


Yazılarım belki sizler için aynı geçiyordur. Ama unutmayın her gün bir diğerinden farklıdır. Sadece benim için değil sizler içinde. Herakleitos ne diyordu? "Aynı nehirde iki defa yıkanılmaz" bu sözü bir çok kez duydunuz. O kadar doğruki çünkü nehirden akan su hergün değişiyor. Nehirden yıkanan kişilerin hücreleri de her gün değişiyor. 

Bugün ne yaptığımı anlatmayacağım. Hislerimi düşüncelerimi anlatacağım. Çünkü birbirimizin düşüncelerine ihtiyacımız var. En azından benim sizlerin düşüncelerine ihtiyacım var. İnsanın bir şeyler karalaması bu depresif ortamda işe yarayacaktır. 

Her şer de bir hayır vardır. Her hayırda da bir şer vardır. 

İşte böyle Covid-19'un öyle faydaları oldu ki bana, uzun zamandır okumadığım bir iki kitabı bitirdim. Kuran, Meal ve Tefsir okumalarım arttı. 

6 aydır kendi evimde tek yaşıyordum. Evim bana çok yabancı geliyordu. Hafta içi işe gidiyor, hafta sonu da kendimi dışarıya atıyordum. Evde geçirdiğim vakit azdı. Belki yalnızlıktan belki de hala alışamadığımdandı. Ama şimdi Covid çıkınca Ankara'dan kardeşlerimi getirdim. Ailemden iki kişinin yanımda olması bile çok iyi oldu. 

İnsanlar teker teker vefat ederken, aileme bir şey olmadığı için şükrediyorum. Akraba çevremde de bir sorun yok fakat başlarına özellikle yakınlarımın başına bir şey gelecek mi diye endişeleniyorum. Evet endişelenmek kötü fakat birileri için endişeleniyorsam onlara olan sevgimdendir. Onları ne kadar sevdiğimi anladım.  

Hani bazı insanlar bazı gerçeklerden kaçmak için daha çok çalışırlar günlerini dolu dolu geçirirler hatta bazılarında daha ileri boyuta gider, OBS hastalığına tutulurlar, sanırım bende böyleyim. Temizlikle değil de başka şeylerle oyalanıyorum. 

Bu arada temizliğimi de yapıyorum. Geçen gün mutfak dolaplarını, dün de kapıları sildim. Bugün de camları silmeyi planlıyorum. 

En önemlisi sağlığı sıhhati öğretti bana. 

Ev arkadaşı başlangıçta çok arıyordum. Fakat şimdi 3 kişi var fakat 3'ü de pandemi hastenesinde çalışacaklarından kabul edemedim. Fiziksel sağlık, psikolojimin önüne geçti. 

Normalde bugünlerde Ailemle beraber, İstanbul'u geziyor olacaktık. Şimdi bırak gezmeyi yanyana bile gelemiyoruz. 

Bu Covid-19 sayesinde fark ettiğim bir şey daha var. Kendi halkımızı Necip Türk Milletini tanımış oldum. Evet her ne kadar dayanışmaya çalışsakda aşevlerine, belediyelere, Bizbizeyeteriz Türkiyem gibi kampanyalarımız olsa da, insanların vurdumduymaz olduğunu, doktorların televizyonda şaklabanlık yapıp halkı yanlış yönlendirdiğini, siyasetçilerin birbirlerine destek olacakları yerde yine birbirleri üzerinden halkı proveke (yanlış yazdığım galiba) ettiğini de, halkın ise bilgilenmemek için elinden geleni yaptığını görmüş olduk. İnatçı yaşlıların yanında, tontiş dedelere ukalalık eden gençleri gördük.  

Dünyaya bakış açım bir kez daha değişti. 

Evet benden bu kadar olsun bugün. 

28 yorum:

  1. Selamlar,
    Deep'ten geliyorum sayfanıza ve takibe aldım...
    Bu corona günleri hepimiz için farklı bir deneyim olarak hayatlarımızda yerini alacak....

    YanıtlaSil
  2. Belki kitap dahi yazabilirsiniz bence ... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem'cim o kadar yetkin değilim. :)
      Ama bu yorum hoşuma giti..

      Sil
  3. Sabır bu günlerde geçecek yapabilceğimiz tek şey dua etmek hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  4. Daha yolun başındayız bakalım bu süreçte daha neler neler göreceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah beterinden saklasın demekten başka elimden bir şey gelmiyor.

      Sil
  5. Bu aylarda portakal çiçeği festivali olur benim de arkadaşlarım İstanbul'dan gelecekti 5 yıldır yüz yüze gorusememistik hep bir erteleme oluyordu bu virüs bana şunu öğretti erteleme artık hayatı sevdiklerin uzakta bile olsa gidip gör onları ... Kaleminize sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle ertelememek lazım hiç birşeyi.Özellikle sevdiklerimizle paylaştıklarımızı...

      Sil
  6. Ahh,
    inşallah bu karantina günleri biter de biz dönüp dönüp neler yaşamıştık diye, okuruz bu yazıları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geriye dönük yazı okuma gibi bir huyum yok ama bunları mutlaka okuyacağım.

      Sil
  7. "Provoke" olacak doğrusu. Ayrıca yazıda birkaç hatanız daha var. Takılırım ben bu tarz hatalara. Lütfen yanlış anlamayın.

    Böyle zamanlarda insanın düşünmeye, sorgulamaya daha fazla vakti oluyor evet. Umarım her şey daha güzel olur bu virüs geçtikten sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, özellikle belirtin ki bende bir daha yapmamayayım. Ben bu konuda okul yıllarından beri problemliyim. Nasıl mezun ettiler anlamıyorum.

      İnşallah...

      Sil
  8. Hiç sorma. O bencilliklerden nasibini alan kişilerden biriyim. Arkadaş sandıklarımın hepsi kendi derdine düşmüş. Dert dediysem ekmeğim güzel mi, aşkım seni çok özledim ergenlikleri. En iyisi kendi ailen oluyor.

    Evde vakit geçirmenin de kendince birtakım iyi yanları oluyor, en azından kendimiz için daha çok zaman ayırabiliyoruz. Umarım bu zor günleri kısa sürede atlatırız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuz için çok teşekkür ederim. Doğrusunu söylemek gerekirse bu günlerde kendimizi tanımış oluyoruz.

      Sil
  9. Deepten geldim takibe aldım :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba

    Benim de tek duam ailemin sağlığı ve huzuru. Başlıca şükür sebebim.
    Öğrenmeye açık olan insana çok şey öğretti bu virüs. Umarım daha iyi bir kul olabiliriz bundan sonra.

    Sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah daha iyi bir kul olabiliriz. Kul olmak önemli..

      Sil
  11. Bazı gerçeklerden kaçmak için insanların çok çalışması güzel bir tespit.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba :) Bazı blog başlıkları, üzerine düşündürtüyor. "Yağmur Tozu" da öyle. Farklı bir isim ve sevdim :) Bu salgın günleri hepimizi değiştiriyor. Düşüncelerimizi, hislerimizi, hayallerimizi. Bu günlere dair yazılarla bakış açımızı da genişletiyoruz. Son olarak, minik bir öneride bulunabilir miyim? Arka plan deseniyle metin yazı karakteri bir araya gelince epey göz yoruyor ve okumayı zorlaştırıyor. Tahminen çok severek kullanıyorsun, ama yazı karakterini değiştirmen okurlarının göz sağlığı için iyi olabilir belki :)) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim. Önerini dikkate alacağım. :)

      Sil
  13. Bence de her şey de bir hayır var. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. ailee ne güzeel, evet işe yaradı de mi karantinaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hem şerriyle hem de hayrıyla geldi. bu da hayrı oldu.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...