19 Nisan 2020 Pazar

Narcos 1. Sezon


Narcos - Dizi 2015 - Beyazperde.com
Herkese Merhaba, 

Narcos dizisinin ilk sezonunu izledim ve sizlerle dizi ile ilgili düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. 

Öncelikle hiç bir zaman Escobar'ın abartılmasını anlayamadım. Diziyi de şu sebeple izlemedim. " Bir suç çetesi liderini kesin sevimli gösteriyorlardır." 
Karantinadan aylar önce sohbetini sevdiğim bir arkadaşım tavsiye etmişti. Kendisinin sohbeti iyidir. İzlemelisin deyince listeme ekledim. Bu kararımda Marmaray da FilmBox'da reklamlarını görünce izlemeye karar verdim. 

Açık konuşmak gerekirse ilk bölüm bana çok sıkıcı geldi. Hatta uyudum. Evet öyle bir huyum var dizi ya da filmlerin bölümlerini saat 22.00'dan sonra seyredince baya baya uykum geliyor. O yüzden sıkıcı gelmiş olabilir. Hatta bu sıkıcı bulduğum dizilere mahsus bir şey de değil. Sherlock'da bile uyumuş insanım. Tabi sonra tekrar seyrettim. 

Ama ikinci bölümü seyrettiğimde gerçekten çok ama çok beğendim. Hikayenin akışı sizi içine çekmekle kalmıyor. Adeta olayları yaşatıyor. 



3. Bölüm de ise dizinin ortalarında Escobar'ı biraz olsun sevimli gösterildiğini düşündüm. Fakat bölüm sonunda tiksindim. Hatta diziyi izleyenler bilir, o bölümden itibaren kim hakkında konuşuyorsa öldürüyor. Evet spoiler vermiş olabilirim ama zaten tarihi gerçekler. İlk bölümü izledikten sonra Escobar'ı öldürdüğü insanları, hatta Kolombiya tarihine az buçuk göz atacaksınız.  Yine de diziyi izlerken Escobar'ı canlandıran Wagner Moura'yı baya sevimli bulabilirsiniz. Ben buldum. Fakat bunu oyuncunun sempatik olmasına yordum. Keşke biraz daha sempatik olmayan birine benzetselermiş. O bölümden bir alıntı: 

Fakir bir ülkenin fakir bir şehrinde fakir bir ailede doğduğunuzu ve 28 yaşına gelmeden sayamayacağınız kadar paranızın olduğunu hayal edin. ne yapardınız? Hayallerinizi gerçekleştirirdiniz. Sorun şu ki kimse sahip olduğu hayalleri kontrol edemez. Özellikle Pablo Escobar’sanız. Özellikle Kolombiya’da büyüdüyseniz. büyülü gerçekliğin Kolombiya’da ortaya çıkmasının bir sebebi var. Kolombiya hayallerin ve gerçeklerin birleştiği bir ülkedir. İnsanların Kafalarının Icarus kadar güzel olduğu bir ülke. Ancak büyülü gerçekliğin bile sınırları var.
Güneşe çok yaklaştığınız zaman hayalleriniz erir gider.


Bu arada dizi boyunca Wagner Moura kilo olmaya devam etmiş. Normalde fit bir insanken kilo almak zor olmuştur. 

Bunun yanında dizi boyunca iyi adamın tarafını tutmak istesem de tutamadım. Ama bu sefer tutamadım. Çünkü dizi boyunca ABD'li ajanların kahramanlığını izledik. Abd iyi adamdı, Kolombiya ise çok kötü olarak gösterilmiş. Aslında çok kötü olabilir, çünkü Polislerin ve Askerlerin rüşvet almasını az çok anlıyorum. Fakat dizi boyunca Kolombiya Başkanı ya da herhangi bir siyasi çıkıp da: 

"Ey Amerikalılar! Biz kendi suçlumuzu kendimiz yakalarız, Escobar'ı sizden öğrenecek değiliz. İç işlerimize karışmayın. " diyen yok. 

Hadi bunu diyemiyorlar, ülkedeki güçsüzlükten dolayı ama en ufak hoşnutsuzluk göstermiyorlar. Gerçi ABD yapımı bir dizi izliyoruz. Olayları ne kadar tarafsız anlatabilirler ki? Ekşi sözlükten okuduğum kadarıyla M-19 ile ilgili verilen bilgiler yanlışmış, açıkçası pek de araştırmadım.  

Dizi'de beğenmedim diğer kısım ise malum sahnelerin her bölümde gereksiz bir biçim de gözümüze sokulma çabasıydı. Halbuki dizinin buna ihtiyacı yok ki, gerilim, aksiyon zaten size diziyi izlettiriyor. 

Lafı fazla uzatmak istemiyorum. Bu dizi maalesef aile ile izlenebilecek bir dizi değil ama tavsiye ediyorum. 

Bu arada dizi boyunca Escobar'ı sempatik bulanlar olmuş. Evet bazen göze sempatik gelmese de bir şeytan o, o yüzden lütfen bunu aklınızın bir köşesinde tutun. Sosyal Medyada gördüğüm kadarıyla bu kişi fazlaca övülüyor.



13 yorum:

  1. İzlemeyrceğimiz bir dizi o yüzden ver spoiler ı farketmez 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. Ve 3. Sezon yorumlarım daha spoilerlı olur o zaman. :)

      Sil
  2. Sonunda aynı konuya geldik. Bende bu yüzden yorumunu merak ediyordum. Sanırım benimle aynı şekilde düşünen varmış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yorumu neden bu kadar merak ettiğinizi merak ediyordum. :)

      Sil
    2. Şuanda açıklanmış oldu. Önceden spoiler gibi şeyler vermek istemedim o yüzden biraz gizemli gibi oldu :))

      Sil
  3. Zaten özentilikde bundan başlıyor, suç örgütlerini iyi göstermelerinden. Bazen bende de oluyor film izlerken uyuyakalıyorum. :D

    But tür dizileri beğenmiyorum açıkçası. gençlik yıllarımda severdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir, beğenmeye bilirsiniz. :)
      Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. Sanki daha çok beğenmemiş gibisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyunca beğenmemişim gibi dursa da beğendim. Genelde olumsuz yönlerine değinmişim. Düşün artık beğenmeseydim, nasıl yererdim

      Sil
  5. Ben dizi ve filmlere yetişemiyorum. Escobar'ı da henüz izlemedim ancak Filmbox üyeliğim var. Çocuktan fırsat bulursam izlenecekler listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yetişemiyorum. Bu dizi de baya önce yayınlanmış üstüne yan dizileri bile çekilmiş. ;)

      Sil
  6. narcos iyi dizi hıhım. ülkemizde black mirror ve stranger things den sonra en çok izlenen 3. diziii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. black miror daha izlemedim. stranger things de izlettiriyor kendini. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...