29 Ekim 2019 Salı

THE HAUNTİNG OF HİLL HOUSE (TEPEDEKİ EV)


Herkese merhaba, bloguma hoş geldiniz. Yine bir dizi ile karşınızdayım. Ama bu sefer farklı bir dizi ile karşınızdayım. Çünkü bu sefer dizimiz dram veya komedi dizisi değil bir korku dizisi....


KONUSU 

Geçmiş ve günümüzden görüntülerle, dağılmış bir aile eski evlerinin akıldan çıkmayan anılarıyla ve onları o evden uzaklaştıran korkutucu olaylarla yüzleşir.
Başroldekiler:Michiel Huisman, Carla Gugino, Timothy Hutton
Yaratıcılar:Mike Flanagan

Fragman 

Bu dizi kitaptan uyarlanmış. Açıkcası kitabı merak ettim ama dizi de çok sürükleyici bir yapıya sahip. Dizinin bazı bölümlerine odaklanamadım. Yolda izlemiştim o yüzden bazen kopukluk oldu ama ev ortamında izleseydim muhakkak daha çok beğenirdim.

Ben genelde korku filmi veya dizisi izlemeyi sevmem genelde gerilim severim. Korktuğumdan değil aksine korkmadığım için korku filmlerini tercih etmiyorum. Ama bu diziye de şans verip izlemeye karar verdim ve pişman değilim. Araya serpiştirilen psikolojik ve felsefi düşüncelere yer verilmesini de beğendim. Dizideki oyunculuklar güzeldi ama bazı oyuncuların oyunculuğunu pek beğenmedim. Ama izlenemeyecek kadar değil belki de oyuncuların önceden izlediğim filmleri aklıma geldi o yüzden olabilir. Örneğin, Shirley karakterini izlerken aklıma hep Twiglight'daki halleri geldi. Gerçi orada pek rolü yoktu . Steve karakterini izlerken de aklıma Age of Adeline filmi aklıma geldi. Bir de Theo karakterini pek sevmedim. 

Dizinin beğenmediğim sadece iki yanı vardı. Birincisi dizinin ikinci bölümü çok iyi değil ortalarda tempo çok yükseldi ama finale doğru tekrar düştü. İkincisi de hassas bir konu ama bir çok insan benimle aynı fikirde olduğu için paylaşmak istiyorum, biliyorsunuz Netflix özgür bir platform ama ben her dizide eşcinsellik gözüme sokulmak zorunda değil, insanların tercihlerine saygı duyuyorum. Onların yaşam tarzları beni ilgilendirmiyor ama bu kadarı fazla gerçekten. Çünkü ben bir erkek ve bir kadın arasında yakınlaşma bulunan sahneleri bile atlayarak izliyorum. Yani kendi tarzıma yakın olan şeyin kamera önüne alınmasından rahatsızken birde eşcinsel ilişkilerin her dizide abartılı bir biçimde yer almasını anlayamıyorum. Bu dizinin sorunu değil daha çok Netflix'in bir sorunu olduğunu düşünüyorum. 

Dizi korku dizisi ama pek korkmadım sadece bir iki sahnede ürperdim birazcık. İyi seyirler diliyorum. 

6 yorum:

  1. Kitabın alıntılarini görüp merak etmiş okuma fırsatı bulamamıştım dizisi ise daha bir merak uyandırdi teşekkürler paylaşım için 😊 güzel bir hafta sizinle olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Güzel günler sizin olsun....

      Sil
  2. Bu diziyi merak ediyordum gerçekten izlemeye çalışıcam. Ben de Netflixin bu konuyu çok abarttığını düşünüyorum. Doğal sayılabilmesi için bazı şeylerin normal olduğunu kanıtlamak gerekiyor. Göze sokularak bir yere varılmıyor ne yazık ki. Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Bir iki bölüm izlemiştim ama devam etmedim biraz fazla korku geldi daha sonra daha çok psikolojik olmaya başladığını duydum. Devam etmeyi düşünüyorum bakalım. Teşekkürler samimi tanıtım için :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...