22 Şubat 2016 Pazartesi

Mark Twain - İnsan Nedir?

Kitabın Adı : İnsan Nedir?
Kitabın Yazarı:Mark Twain
Çeviri: Utkan Atbakab & Gamze Keskin Yurdakurban
Orjinal Adı: What is a Man?
1. Baskı
Ekim 2015
Sayfa sayısı: 136

  Mark Twain'nin sadece 250 adet nüshası bulunan kitabın ilk Türkçe çevirisi olma özelliğini taşıyan bu kitap 240.
nüshadan çevrilmiş. Bence çok geç olmuş ama yine de iyi olmuş. Bu kitabı çevirenlere ve yayınevine teşekkür ederim.
   Ankara kitap fuarında deli gibi felsefe kitabı ararken denk geldim. Standaki adam bu kitabı önerdi. Bende aldım. Sağ olsun. Neyse, efendim.

   Kitap felsefe ve düşünce kitabı. Kitap,diyalog gibi yazılmış bir kitap. Tıpkı Sokratesin Savunması şeklinde yazılmış. Kitapta çoğu düşünceyi beğenmedim. Ama kendi içinde tutarlıydı. Bu tip metinlerde önemli olan da bu bence. Felsefi görüşler kendi içinde iç tutarlılığı olmadığında insanı çileden çıkarıyor.
   Diyalog iki kişi arasında geçiyor. Yaşlı bir adam bir fikir beyan ediyor ve genç adam bu fikre karşı çıkıyor. Böylece yaşlı adam kendi düşüncesini anlatıyor.
  Kitapta insan bir makineye benzetilmiş.Kapaktaki resimde de bu anlatılıyor. Mesela bu görüşü benimsemedim ama yine de sizin okumanızı tavsiye ederim. Size direnen biriyle nasıl tartışabilirsiniz? Bunu güzel anlatmış.
  Daha önce Tom Saywer'i okumuştum. O zaman da etkilenmiştim şimdi ise tekrar beni etkiledi.

Alıntılar:

Çünkü Performansı şahsi değildir; yapı yasalarının bir sonucudur. Yapmak için ayarlandığı işleri yapıyor olması bir hüner değildir- o işleri yapıp yapmamak elinde değildir.

Bu oldukça doğal bir fikir - aslında kaçınılmaz bir fikir- fakat bu fikrin şekillendiği malzemeleri yaratan sen değilsin. O malzemeler yüzlerce kitaptan, yüzlerce konuşmadan ve yüzyıllardır ataların kalplerinden gelen öteberilerdir.

Kişinin kendisine bir yarar sağlaması için ne bir emare ne de bir esame bulunmadığı bir yerde, bir başkasına iyilik yapmasıdır.

G.A: Bu seninki şeytani bir felsefe.
Y.A: Bu bir felsefe değil, bu bir olgu.

"İnanmıştım, ve bu inancımla mutluydum; sen inancımı ve huzurumu elimden aldın. Şimdi elimde bir şey kalmadı ve sersefil ölüyorum; çünkü bana anlattığın şeyler, benden alıp götürdüğün şeylerin yerini doldurmuyor."

"Çocuğum ilelebet yitik ve benim kalbim kırık. Bu zalimliği nasıl yapabildin? Sana hiçbir zararımız dokunmadı, bizden yalnızca nezaket gördün; evimizi evin yaptuk, neyimiz varsa paylaştık mükafat olarak bunu aldık."

34 yorum:

  1. Alıntılar al beni diyor.Tesekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka okumalısın :) Yorum için Teşekkürler

      Sil
  2. Felsefe metınlerınde dedıgınız gıbı onemlı olan yazarın ön kabullerı uzerıne metındekı ıc tutarlılık olup olmaması. Bu arada da Insanın makınelesmesı de okunacak bır konu bence. Zamanla Makınelsıyoruz aslında. Kıtabı okumadım ama makınelesme deyınce cok da yabancı bır durum gıbı gelmedı bana ;(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet makineleşiyoruz. ama kitapta anlatılan insanın makineleşmesi değildi. İnsanı var olduğundan beri makine olarak gören bir düşünce olduğunu anlatıyordu. Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Evet makineleşiyoruz. ama kitapta anlatılan insanın makineleşmesi değildi. İnsanı var olduğundan beri makine olarak gören bir düşünce olduğunu anlatıyordu. Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  3. :) Felsefe kitaplarından Sofinin Dünyasına 85 kere başlayıp yarım bıraktıktan sonra soğudum :))) ama ellerine sağlık türü sevenler için güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz okumadım. Oda listemde olan kitaplardan. O kadar mı sıkıcı :(. Ama bu kitapta sıkılacağını düşünmüyorum :). Ben seviyorum sonuçta bölümüm ama çok baş ağrısı yapıyorlar. Yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Henüz okumadım. Oda listemde olan kitaplardan. O kadar mı sıkıcı :(. Ama bu kitapta sıkılacağını düşünmüyorum :). Ben seviyorum sonuçta bölümüm ama çok baş ağrısı yapıyorlar. Yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
    3. Aslında sıkıcı değil yani değildir herhalde :D Ben yarıya gelip bıraktığım için sürekli felsefeye ilgisi olanların seveceğine inanıyorum :)

      Sil
    4. O zaman teşekkür ederim canım. Teşekkürler

      Sil
  4. Alıntı olan son iki paragrafı okuyunca; felsefenin insanın elinden maneviyatını nasıl alabileceği geldi aklıma. Felsefe okumuyorum. İslamda felsefe yoktur zaten. Son yorumunda dediğin gibi başağrısından başka bir şey yapmaz. :)

    Kusura bakma bu bölümde okuduğun için seni üzmek istemem. Bu benim genel görüşümdür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım ne kusuru Evet insanın manevi inançlarını alabilir. Ama güçlendire de bilir. Kimi görüşlere göre Islamda ve Felsefe olamaz ama Kimileri ise olabilir der.mesela Farabi gibileri. Malesef insanın kafasını agritir. Benim ki bu aşamada hatta uyutmaz geceleri diyende var. İnşallah Allah bizi kirli düşüncelerden korusun. Peygamberimiz (sav) yolundan ayrı koymasın. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
    2. Yok canım ne kusuru Evet insanın manevi inançlarını alabilir. Ama güçlendire de bilir. Kimi görüşlere göre Islamda ve Felsefe olamaz ama Kimileri ise olabilir der.mesela Farabi gibileri. Malesef insanın kafasını agritir. Benim ki bu aşamada hatta uyutmaz geceleri diyende var. İnşallah Allah bizi kirli düşüncelerden korusun. Peygamberimiz (sav) yolundan ayrı koymasın. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  5. Bu kitabı okumadım. Artık bloglara gidip ilk fırsatta okuyacağım diyemiyorum; çünkü hiç gelmiyor o fırsat :) Hep okunacak kitaplarım var bekleyen. Alıntıları da bu yüzden seviyorum kitap yorumlarında. Bir şekilde yolumuz kesişmiş oluyor... Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynısını bende yaşıyorum ama olmuyor ki... Teşekkürler ve Sevgiler

      Sil
  6. alıntılar çok iyiymiş cidden, hele şuna bayılldımm : "İnanmıştım, ve bu inancımla mutluydum; sen inancımı ve huzurumu elimden aldın. Şimdi elimde bir şey kalmadı ve sersefil ölüyorum; çünkü bana anlattığın şeyler, benden alıp götürdüğün şeylerin yerini doldurmuyor."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde en sevdiğim alıntı o oldu. :) Teşekkürler yorumun için :)

      Sil
    2. Benimde en sevdiğim alıntı o oldu. :) Teşekkürler yorumun için :)

      Sil
  7. Bu şeydi şey, La Mettrie (ismi yanlış yazmış olabilirim :D) ve Descartes'in makine-insan fikriydi sanırım. Kitabı çook merak ettim. Ama gel gör ki zaman ve zemin kitap okumaya müsait değil. Ama çok aşırı beğenmedinse öncelemediğim kitaplar listeme girebilir :D Teşekkürler!!
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Descartes'in felsefesini tam bilmiyorum. Olabilir. :) Kendi açımdan çok beğenmedim. Çünkü o düşünceyi benimseyemedim. Ama okunması gereken bir kitap.O yüzden öncelemediğin kitaplar listene almanı tavsiye ederim :).Teşekkürler . Hoşça kal

      Sil
  8. Farklı bir tarzı var gibi. Baya merak ettim. Alıntılar da çok iyi gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak iyidir.Tavsiye ederim. Yorum için teşekkürler...:)

      Sil
  9. Okunma potansiyeline sahip bir kitap :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de :) Yorum için teşekkür ederim. ..:)

      Sil
  10. Twain iyidir , çok iyidir , okunur mutlaka ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim. Twain kitapları iyidir.

      Sil
  11. hımmm hiç duymamıştım saol yaaa ne ilginç bilgi bu. türk felsefe kurumu var onun kitapları güzel bak ionna kuçuradi adlı bir teyze var iyi felsefeci. o kurumun kitaplarını öğütlerim yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi için teşekkür ederim :) Yorum için de teşekkür ederim

      Sil
  12. Alıntılara bayıldım insan nedir? Şu aralar çok sorguluyorum gerçektende insan nedir diye?
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. O zaman okumanı tacsiye ederim sevgililerle

      Sil
  13. Felsefe okumaya kendimi zorluyorum.En son Devlet kitabını okuyordum yarıda bıraktım.Ama pes etmeyeceğim kendimi zorlayarak okuyacağım.Çünkü felsefe gerçekten kafayı çalıştırıyor düşündürüyor acaba dedirtiyor.Okumak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devleti mutlaka okumalısınız.Ben geçen hafta okudum. Bugün yazısını paylaştım. Kitabı okuduktan sonra felsefeye yeni bir bakış açısı kazandım :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...