7 Kasım 2015 Cumartesi

Uçurtma Avcısı

Khaled Hosseini'nin güzel kitabı.. Kitap bana yaşadığımız toprakların gerçeğini gösterdi. Biz Müslümanların gerçeğini neye zorlandığımızı nasıl sömürüldüğümüzü gizli veya açık bir şekilde sömürülüyoruz. Buna izin veriyoruz. Kitapta Emir karekteri çocukluğunda gittiği sinemaya, kitapevine hatta babasının hayır için yaptırdığı yetimhane yıkılıyor. Çocukluğu 70'li yıllarda geçiyor yetmişli yıllarda Sünni Peştunların güzel bir yaşamı varken 2001'de sadece Taliban'ın kuzu eti yiyebildiği bir yer haline geliyor. Maalesef Emir karekterinin bir hatası var arkadaşı şii hazara ve hizmetçilerinin çocuğu olan Hasana yardım etmiyor. Onu kollamıyor. Yıllar boyunca Hasandan dolayı duyduğu pişmanlığı kıtalar arasına taşıyor. Babasının ölümünden sonra Hasanın kardeşi olduğu ve bunun söylemelerinin sebebinin Emirin sünni Hasanın şii olmasıydı. Kardeş oldukları halde saklanan bu gerçek dünyayı etkiliyor. İslam içindeki kavgaları kullanan bir adet maşa olan Taliban ortaya çıkıyor ve Afganistanı kan denizine dönüştürüyor. Kitap bana Afganistan Tarihini, Afganistandaki etnik grupları ve yaşam tarzını gösterdi. Kitaptaki en büyük gerçek ise şu Müslümanların kaybetme sebebi olan Sünni Şii çatışması olduğu..
 

2 yorum:

  1. Ne kitaptı yaa, çok beğenmiş ve etkilenmiştim. Yeniden canlandı, teşekkürler, güzel paylaşımdı ;)

    YanıtlaSil
  2. Asıl ben teşekkür ederim ; (

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...