28 Kasım 2015 Cumartesi

SOL AYAĞIM-CHRISTY BROWN


"Modern çağın başyapıtlarından biri" (Irısh Time)

         Yazarın gerçek hayatının anlatan bu kitap size neler yapabileceğiniz konusunda ilham kaynağı olacak.
       Christy 22beyin felci ile doğmuş bir hastadır. Sadece sol ayağı felçli değildir.Bebekliğinden itibaren sol ayağı O'na çok yardımcı olmuştur. Kitabın adı buradan geliyor. Doktorlar onun zihinsel olarak engelli olduğunu düşünmüşlerdir ancak anesi buna inanmayıp oğlunun yetenekleri olduğuna zihinsel hiçbir sorunu olmadığını iddaa ederek Chrisy'e okuma yazma öğretmiş. Üstüne üstlük bununla kalmayıp sol ayağıyla resimler yapmış. İngiltere'nin dünyaca ünlü yazarlarından biri oldu.
Hayatını Sol Ayağım adlı kitap uyarlaması bir film bile yapılmış. Ben izlemedim. Kitabını okumak daha güzel. Kitapta kendisiyle empati kurdurdu. Sürekli okurken kendime şu soruları sordum:" Ben olsaydım onun yerinde ne hissederdim?" ve "Diğer insanlarla olan farkımı nasıl onlarla eşit seviyeye getirebilirdim?"



   Bu soruları cevaplamak çok zor ama Christy Brown bu soruların cevabını cesaret dolu muhteşem zekasıyla yenmeyi başarıyor.



Bu kitaptan çıkardığım sonuç: "Ne olursa olsun hayat bir sınavdır. Bazı soruların cevaplarını bilemeyebiliriz. Ancak bazı sorular üzerinde yoğunlaşarak o sınavdan en yüksek notu almalıyız. Tamamen felçli bir hasta olsak bile hayat vazgeçmemek. Ona diğer özelliklerimizle meydan okuyabilmektir."

Son olarak size tavsiyem: " Bu kitabı okuyun . Çevrenizdeki insanlara da  okumasını tavsiye edin."

5 yorum:

  1. Maşallah, hayatından şikayet edip bir Şeyler yapmamak için hep bahaneler bulanlara okutmak gerek. Ben de okusam fena olmaz :( Allah Şükretmeyi unutturmasın....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah Allah kuluna kaldiramayacaği yük vermez. Bir çaresi herzaman var.

      Sil
  2. Takdir edilesi bi hayat öyküsü

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, gerçekten okumaya değer bir kitap.
    Sizi takibe aldım bende bloguma beklerim.

    Düğün DJ
    www.dugundjhizmetiorganizasyon.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...