1 Mart 2016 Salı

Mart Ayı için Kitap Alışverişi


Selamun Aleykum ve Merhabalar,

Bu aralar havalar ne kadar güzelleşti ama bu güzellik erken olmadı mı? Gerçi son iki gündür havalar biraz soğudu. Sonumuz hayırlı olsun. Güzel havalar deyince aklıma hep şu şiir gelir:

Aman diyeyim güzel havalara kapılıp kendimizi unutmayalım ama şiir gibi güzel bir uğraş için mahvolalım...

Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada aşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.
  Orhan VELİ


İşte bu güzel havalarda okuyacağım kitaplar: 

Albert Camus - Veba
Camus, romanda, Cezayir'deki Oran şehrinde yaşanan veba salgınını çeşitli satırarası okumaları ile anlamlandırılacak şekilde anlatmış. Ayrıca 2. Dünya Savaşını'da anlatmış..

Jean- Paıl Sartre - Bulantı
Varoluşçuluk görüşünün temel kitaplarından bu yüzden epeydir merak ediyordum...

George Orwell - Hayvan Çiftliği
1984ü iki kez okudum. Beklentim yüksek. Bakalım çiflikte hayvanlar ne yapacak...

Lev Tolstoy- İnsan Ne İle Yaşar?
Diriliş ve Anna Karenina romanlarından çok etkilenmiştim. Uzun zamandan beri bu kitabı okumak istiyordum. Nasip Mart ayına imiş. Sizce de İnsan Ne ile Yaşar?


Dostoveyski - Ezilenler
Yeraltından Notlar kitabını okuduktan sonra kendisi Dostoveyski Amca olmuştu benim için. Dostluğumu bu kitapla pekiştirmeyi düşünüyorum.

Buket Uzuner: Uzun Beyaz Bulut Gelibolu

Biliyorsunuz bu yıl Çanakkale Zaferimizin 101. Yılı olacak inşallah. Bu kitabı kardeşimin siparişiydi ama bu yüzden bende okuyacağım.  Özellikle 12 - 18 Mart tarihlerinde okumayı planlıyorum.Şu günlerde o ruhu hissetmemiz lazım.

 Kitaplarımın az olmasına rağmen bana çok şey öğreteceklerini biliyorum :)

   Bu arada 120 kişi olmuşuz. Herkese çok teşekkür ederim. Yepyeni dostlar edinmek beni çok sevindirdi. Yalnız bir isteğim var; Yeni takip edenler yorum yazarsanız bende size ulaşıp sizin dostunuz olurum. Bu arada Makyaj Blogları kusuruma bakmayın sizi sadece takip ediyorum. Hiç anlamıyorum o işlerden.
  Aynı zamanda Facebook sayfamı da açtım beklerim: https://www.facebook.com/yagmurtozu/

Sevgilerle....

8 yorum:

  1. Bütün havalar güzel aslında. Hepsinin bir hikmeti var.

    YanıtlaSil
  2. mart beni çarptı. kışın hasta olmadığım takdirde, daha barın gelişine şunun şurasında iki hafta olmuşken yataktan ayrılamaz oldum. orhan veli ne kadar da zarif ve sahih yazmış. 'beni bu güzel havalar mahvetti.' diye.
    kitap alışverişleri başlıklarını görünce nedensiz bir sevinç beliriyor bende, hemen elime kağıt kalem alıp liste çıkartıyorum kendime. ^^ hayvan çiftliği, insan ne ile yaşarı uzun zaman önce okumuştum, güzel kitaplardır. uzun beyaz bulut gelibolu dikkatimi çekti. listeme ilave ettim bile, teşekkürler yağmur. ve, kitapların içinde keyifli okumalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende cok kötü oldum.Ses kısık oksurukle Boğuştum. :). Orhan Veli çok iyi gerçekten. :) Ben tesekkur ederim :)

      Sil
    2. geçmiş olsun Yağmur. o ses olayı kötü ya, boğaz ağrısı başka, konuşamamak başka. (hatta evde ya telefonun ekranına yazıyordum bir ara, diyeceğimi öyle söylüyordum. yada bilgisayar başındaysam word'ü açıyordum ki; bizimkiler sessiz sinemaya bağlama diyorlardı) ehem neyse konudan sapıyorum, benim boş çenemi umursamayalım.
      yalnız dilerim tez vakitte sağlığına kavuşursun. ^^

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim. Şİmdi geçti. Umarım sende iyileşirsin :). O yöntemi bende tekrar hasta olursam deneyeyim ^^:D

      Sil
  3. İnsan Ne İle Yaşar?, Hayvan Çiftliği ve Ezilenleri okudum, diğerlerinin de yorumunu bekliyorum. Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...