5 Mart 2016 Cumartesi

Mini Etekli, Başörtülü, Yeşil Montu, Sakallı, Cüppeli vs....

   Her zaman olduğu gibi yine anlayamadığım bir şey var. Halkı şu ya da bu kutuplaştırmıyor bence.Biz kendi kendimizi kutuplaştırıyoruz. Farklılıkları zenginlik olarak görmüyoruz. Ama hümanist insanlar olduğumuzu her fırsatta dile getiriyoruz. Mevlanadan Yunus Emre'den alıntılar yapıyoruz. Osmanlı da hoşgörü vardı. Biz de Osmanlı torunuyuz. Diye kendimizi meth ediyoruz.Ama boş kalıyor altı. Neden mi? Biri bir suç işlediğinde onun giyimi üzerinden inançlarına saldırı yapılıyor. Ya da bana öyle geliyor.Size bir örnek vereyim:
"Bir marketin soyulması olayı mesala, Olayda sadece 1 kadın olsun ve o kadında başörtülü olsun. (dilerseniz siz başka sıfatları yerine koyun.)Kadın market kasasını soyuyor ve güvenlik kamerasına tüm bunlar yansıyor.Sizde akşam eve gelmişsiniz ve "Ne oluyor memlekette?" diyip kumandayı elinize alıp açıyorsunuz televizyonu. Sonra kanalları zap yaparken karşınıza Radyoda istek parça çalan Programcılar gibi gelen Tweetleri okuyan bir sunucu ile karşılaşıyorsunuz.Sırada ki haber bir soygun diye giriyor olaya.Ve görüntüler karşınıza çıkıyor. Haberi anlatan spiker soygun esnasında bulunan ve suçlu olan  kişiye kadın , bayan vs. Demek yerine Soygunu gerçekleştiren Türbanlı paraları alıp kaçtı."
  
 Bu anlattığım kendi zihnimden Uydurdum. Fakat sık sık karşılaşıyorum bu tip  haberlerle veya söylemlerle .Ben Başörtülü dedim ama siz aynı senaryoya mini etekli yahut metalci genci koyun. Kişinin ayıbını bir inanca yüklemek.Belki de benim gözüme çok battı. Bilemedim.

  Bunun başka versiyonları da var.Ama insanlık versiyonu yok.Bir insan suç işlemişse bu onun ayıbıdır. Neden birbirinizi karalayıp kötü insanları sevindiriyoruz. 
  Fikir Çatışması daha dürüstçe yapılmalı. 

  Biz insanlar bir elin parmakları gibiyiz.Hepimizin görevi farklı. Ama bir parmagimızı kaybetsek yine toplumun zararına olur.
Teşekkür ederim.Umarım anlatabilmisimdir. ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...