20 Eylül 2019 Cuma

İTİRAF - İSKENDER PALA




Herkese Merhaba, 

Bloguma hoş geldiniz. 

Bugün İskender Pala'nın İtiraf Kitabı ile karşınızdayım.  



molla lütfi ile ilgili görsel sonucu

(Molla Lütfi)



Kitabın Konusu 

İntikam ve hırs…
İyilik veya kötülük…
Siyah ile beyaz…
Ve zıtların arasında savrulan hayatlar…
Konstantinopolis’in İstanbul’a dönüştüğü yıllar… Hıristiyan hasımlarının Büyük Kartal diye andıkları Fatih’in, şehrine âlimleri davet etmekle kıvanç duyduğu, devletini ilimle ve sanatla yükseltmenin rüyalarını gördüğü, ulemanın tamamen özgür düşünceyi savunduğu, devletin yükseldikçe yükseldiği bir dönem… Ve eşsiz şöhretlere sahip Osmanlı ulemasının arasına sızmış bir kâfir. İntikam ateşinde kavrulmuş kötülük dâhisi bir zihin. Molla Lütfi, Ali Kuşçu, Sinan Paşa, Bellini ve daha niceleri… Kurbanlar, kurbanlıklar…
İtiraf  her cümlesi hayretle ve merakla okunacak bir roman.
İskender Pala’nın her zamanki yetkin kaleminden…
(Tanıtım Bülteninden)
sinan paşa ile ilgili görsel sonucu
(Sinan Paşa)

Kapak Tasarım: Utku Lomlu

Hamur Tipi : 2. Hamur
Sayfa Sayısı : 248
Sayfa Sayısı : 13,5 x 19,5
İlk Baskı Yılı : 2019
Baskı Sayısı : 1. Basım

Yorum
Ben bu kitabı beğendim. Eleştirimin olumlu olduğunu bende güzel intiba bıraktığını söyleyebilirim. Ben İskender Pala'yı ilk kez Lise de okumuştum. Od kitabı idi o zaman o kitap bana çok güzel gelmişti. Üslup yönünden de tadı dimağımda kalmıştı. İtiraf kitabı ise 2018 Aralık ayında çıkmış bir kitap olduğu için ben biraz daha ağır bir kitap bekledim. Ama İskender Pala biraz daha sadeleştirmiş. Belki de okunmak için böyle bir uslüpla yazıyor olabilir. Ben kitaplarda bilmedim kelimeleri görmek istiyorum. Sanırım bunu isteyen tek bir insan var ise o da ben olabilirim.  Ben de ki Yavuz imajını biraz değiştirdiğini de söyleyebilirim. Çünkü her an Yavuz'un Kargayı öldüreceğini düşündüm. 
Hikayeyi kötü karakter üzerinden anlatması iyi bir yöntem bu yönü beğendim. Ama olayı diğer insanların da gözünden izlemek isterdim. Örneğin, Sinan Paşa'nın ya da Molla Lütfi'nin gözünden de okumak güzel olabilirdi. 
Bir de Karga karakterinin kötülükten vazgeçeceğini düşündüm ama vazgeçmedi. Yaptı yapacağını, neyse ki Allah çok affedicidir. Ama Kargaya cevabım. 

Neyse bir beğendim yan ise böyle insanların gerçek olduğu her an varlar. Ve inkarlarıyla dertlerim yok çünkü o Allah ile onların arasında bir mesele ama belki de bizim milletimiz böyle insanların çokluğu nedeniyle gelişemedi. Aslında herçağ da bu tarz olayları yaşıyoruz. Aynı şeyleri günümüzdeki insanlara dahi yaplıyor. Hem de bilinçli olarak bir çok insan itibarsızlaştırılıyor. Bir de cemaatler olayı var ki hala bitmedi. Belki 15 Temmuz da dahi bundan ders çıkaramadık belki ama çoğu insan Cemaatlerin ne kadar tehlikeli olduğunun farkına varmış durumda. 

Tarihi roman ve tarih okumayı çok seviyorsanız ben tavsiye ediyorum. 

Fatih sultan mehmet portre ile ilgili görsel sonucu

(Bellini Fatih Sultan Mehmet Tablosu)

 Alıntılar 
Insanların pek çoğu bir kuklacıyı seyreden çocuk gibidir. Kuklalar oynar, bağırır, oturur, kalkarken çocuk sevinir, güler, üzülür, eğlenir. Izlediği hareket ve fiilleri kuklaların yaptığını sanır; kuklaların kendi başlarına hareket edemeyeceklerini, bu hareketi onlara veren bir kuklacının olduğunu bile düşünmez.

Hırs, üç köşeli bir dikendir,cebine nasıl koyarsan koy,sana batar!

"İnsan ya bir şey yazmalı ya yazmaya değecek bir şey yapmalı!"

“Siz hep dersiniz ya hünkârım, cihanda hangi fidan vardır ki yetişip saye salsın da âkıbet hazana ermesin; felekte hangi saadet yıldızıdır ki kemalin zirvesine erdikten sonra zevalin deryasına batmasın? Hocam Molla Lütfi de bana göre o yıldızlardan biriydi, battı.”

“Kötülük ve iyilik gerçeğin iki yüzüdür. bir söz hakikat olduktan sonra kötülüğün tasviri de bazen iyilik doğurur.”

Görüşmek Üzere.....





30 yorum:

  1. İskender PALA'nın tarzı gerçekten farklı. Ben de okumuştum birkaç eserini.

    YanıtlaSil
  2. İskender Palanın bir kitabını okumuştum bunuda merak ettim.

    YanıtlaSil
  3. Tanıtım için teşekkürler not aldım 😊

    YanıtlaSil
  4. bir kere başlamıştım iskender palanın bir kitabına ama sanırım benim için çok yanlış zamandı ilerlemedi elimde öyle olunca da okuyamıyorum o kitabı :) güzele benziyor tanıtım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim. Arada bana da öyle oluyor :)

      Sil
  5. İskender Pala'nın İtiraf kitabını okumamıştım.Konusu güzel ve ilgi uyandırıcı geldi bana.Listeme ekleyebilirim.
    Sen de cok güzel yorumlamışsın, kalemine sağlık 😊

    YanıtlaSil
  6. İskender Pala, şahsen hoşlanmadığım, divan edebiyatını temsil ettiği iddia edilen, edebi yönü olmayan, yasakçı, kısaca kanımca okura zaman kaybı dışında bir şey vermeyen yazar. Zaman gazetesinde makale yazan, balyoz davasına dahil olduğu rivayet olunan ve atıldığı ordunun Fetö tarafından ele geçirilmesinde rol oynayan, daha sonra saf değiştirmiş görünen ama bence hâlâ fetönün gizli ve karanlık adamlarından birisi.
    Bütün bunlar benim şahsi düşüncelerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim. Ben daha çok edebi yönüne bakıyorum ve yorumunuza saygı duyuyorum, sizin görüşünüz. :)

      Sil
  7. Kesinlikle kalpleri yalnız Allah bilir. :)
    Yorum için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. İskender Pala hiç okumadım ama tarih seven ağabeyime almıştım bir kitabını...

    YanıtlaSil
  9. Yazarın birkaç kitabını okumuştum yıllar önce, yazım tarzı bence de güzeldi. Aslında yazdığı konularla bütünleştiği için güzeldi belki de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç tane ben okuyacağım. ;)
      Yorum için teşekkür ederim

      Sil
  10. bi tane okudum pala kitabı aklımda olsun bu da. gülhanedeki ahmet hamdi kütüphanesinde palanın eşyaları var. bergen şarkı saol yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımda bulunsun orası gidince bakarım belki :)

      Sil
  11. yazarın kurguları genelde içine çeker insanı. güzel incelemeniz ve paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim tanıtım için. Ayrıca bloguma yaptığın ziyaret ve de bıraktığın güzel yorum için. Selamlar

    YanıtlaSil
  13. Tarihi kitapları okumayı pek sevmesem de yorumun merakımı uyandırdı. Denk geldiğim yerde bakacağım içine :)

    YanıtlaSil
  14. İskender Pala'nın bir kitabını okumaya çalışmıştım. Adını hatırlayamadım şimdi. Yazı dili ağır geldiği için yarıda bırakmıştım.

    YanıtlaSil
  15. Direk tarih okumak yoruyor beni ama tarihi roman çok seviyorum ama taraflı bir yazarsa hissedince hoşlanmıyorum.
    Tavsiyeniz için teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  16. Listemde olan ama okumadığım kitap. Ona da sıra gelecek:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...