5 Ocak 2016 Salı

UDAAN

  
2010 - Hindistan
Dram
138 Dak.
 ,   ,   ,   ,  





















Konusu:


Hindistan'ın iyi yatılı okullarından birinde okuyan Rohan ve 3 arkadaşı, 
okuldan kaçıp sinemaya gittikleri için okuldan atılırlar ve evlerine dönmek
zorunda kalırlar. Arkadaşlarından farklı bir şehirde yaşayan Rohan'ın annesi
yıllar önce ölmüş, şimdi yanına döneceği babası ise Rohan'ı 8 yıldır görmemiştir.
Rohan babasının yanına döndüğünde bugüne kadar hiç görmediği 6 yaşında bir
üvey kardeşi olduğunu öğrenir. Ayrıca babasının sert, otoriter ve katı dünyasıyla 
da tanışır.Bir yazar olmak için yaşayan ve sürekli yazan Rohan, üniversitede 
edebiyat okumak istemektedir.Ancak babası onunla aynı şekilde 
düşünmemektedir ve Rohan için farklı planları vardır. Rohan bu yeni dünyada 
yaşamaya çalışırken, amcası ve yeni arkadaşlarıyla birlikte şehrin sokaklarıyla 
birlikte, başlarda ısınamadığı kardeşi Arjun'un ve kendisinin iç dünyasını 
da keşfedecektir.
    Udaan IMBD puanı çok yüksek Hindistan yapımı bir film. Hindistan yapımı deyince aklınıza müzikal tadında bir film gelmesin. Hiç kusura bakmayın renkli bir film değildi. Müzik vardı ama dans yoktu. Yani anlayacağınız, bildiğiniz bir Hint filmi değildi. Lâkin benim naçizane görüşüm bu film bana göre bir filmdi. Eğer benim gibi şiir seviyorsanız filmin içinde geçen şiirler hoşunuza gidebilir.
    Konusu ise gerçek hayatta yaşanabilecek bir olayı anlatması ve bu olayı olağanüstü hallere karşımıza çıkarmaktansa daha durağan bir yapıyla karşımıza çıkarıyor. Bu manada belki Udaan filmi size sıkıcı gelebilir. Ama sakin filmleri seven ve filmdeki hazzı yavaş yavaş almak istiyorsanız gayet hoş, naif ve kaliteli bir film olabilir. Yok  arkadaş ben heyecan istiyorum. Olay örgüsü karmakarışık filmlerden hoşlanıyorum diyorsanız size sıkıcı gelebilir.

    Ayrıca filmi izlerken bir karaktere ağza alınmayacak sözler  sarf etme ihtiyacını hissedebilirsiniz.
   Genel olarak ben beğendim. Türk filmi tadında bir Hint filmi idi.

4 yorum:

  1. Hint filmleri son yıllarda bayağı yükselişte.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Standart Hint filmi havasında olmadığına göre izleyebilirim. Son zamanlarda çevremden hep Hint filmleri tavsiyeleri alıyorum, galiba çok seviliyor Hint filmleri...

    YanıtlaSil
  3. Izlemenizi bende öneriyorum standart bir havası yok. Hint filmlerini bende seviyorum. Rengârenk ve eğlenceli oluyor. Udaan için aynı şeyi söyleyemeyeceğim :) Teşekkürler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...