25 Ocak 2019 Cuma

YDS Günlüğüm - 6

Evet herkese yeniden merhaba,

3 gündür günlüğümü yazmıyorum bunun farkındayım zira her gün modamod yazmak biraz zorluyor.

Daha önce de söylediğim gibi Video Eğitim Kanalı'nın Sıfırdan ingilizce Öğreniyorum Setiyle çalişıyorum. Artık grammer başlamış bulunuyoruz. Tabi basit seviyede, am is are gibi gayet kolay gidiyor. Pek not almıyorum. sanırım haftaya not alacağım gibi görünyor. sadece bir iki gün aksattım, İnşaallah haftaya o eksiğimi de kapatacağım. Bu arada haftaya Sosyoloji bütünlemem var iki işi bir arada kotarmaya karar verdiğimden mütevellit Sosyoloji ile ilgili bir video serisine başlamıştım. Hergün 1 video seyrediyorum. Bir video yaklaşık 10 dakika malesef hemen dinleyince anlayamıyorum çünkü anlatıcı ablamız çok hızlı konuşuyor. O kadar hızlı konuşuyor ki Amerikalı bir kardeşimiz bile anlamakta zorluk çekecektir o bile 0,75 de izlerken ben ingilizce altyazılı olarak 0,50 hızla yavaş yavaş tane tane seyrediyorum. Bilmediğim bir kelimeyide not ediyorum.

Sosyoloji serisinin ilk videosunu da buraya eklemek isterim.



Evet buradan yola çıkmak istediğim başka bir mevzu var değerli insanlar, Bu videoyu yayınlayan kanalın adı Crash Course ve pek çok konuda bu tip serileri var. Tarih, Bilim Tarihi, Anatomi evet Felsefe bile var hatta daha fazla içerik var. Bu kanalı yeni keşfetmedim 4 yıl oluyor keşfedeli, ama o zamanlar bu kadar zengin içeriği yoktu. Anlatıcıları ise genelde John Green ve Hank Green çok başarılı bir proje olduğunu düşünyorum. Bir eğitim kanalından daha fazlası ama burada odaklanacağımız nokta şu örneğin ben Felsefe öğrencisi olduğum için merak edip yurtdışında felsefe nasıl öğretiliyor yahut ingilizce kaynaklar neler diye araştırdığımda lise düzeyinde bilgiye sahip olabileceğimi gördüm. Dilerseniz siz de hem dilinizi geliştirmek hem alanınızla ilgili dünyada yapılan çalışmalar için Crash Course kanalını ziyaret edebilirsiniz. Ama sadece alanla ilgili değil bir konuda bilgi sahibi olmayı istiyorsanız videolar ile temel bilgilere sahip olabilirsiniz ve genel kültürünüzü gayet geliştirir.
Mesela ben sırayla şunları seyredeceğim

Sosyoloji
Felsefe
Bilim Tarihi
Psikoloji ile ilgili seriler.

Hatta şu an Dünya Tarihini de seyrediyorum.  Hem de kelimeler akademik olduğu için Yds'de işe yarayacağını düşünüyorum.

Şimdi her zaman ki gibi kelime listesi vermeyi çok isterdim fakat tek tek yazmayacağım.  2. Grup fiilleri vereceğim fakat Quizlet üzerinden Haluk hocanın hazırladığı set yaklaşık 114 kelime var ve öğrenmek için 1 haftamız var fakat ben 3 gün dür yazmadığım için Haftaya çarşamba akşamına kadar bunları öğrenmem gerekecek. Ama siz kendinize 1 hafta verebilirsiniz.. Merak etmeyin kelimeler çok basit aslında çoğu kelimeyi lise hatta ortaokul bilgilerinizi hatırlatacak emin olabilirsiniz.

https://quizlet.com/199988227/fiiller-seviye-2-flash-cards/

Şimdi diyorsunuz ki linki verdin de biz nasıl çalışalım Yağmur Tozu? diyenler için anlatıyorum

Önce  Kartlardan öğreniyoruz. Burada tüm fiiller var. burayı tekrar ediyoruz bir kaç defa sonra kendimizi sürekli deniyoruz ve Öğren kartına basıyoruz ve burada seviymiz yüzde yüz olana kadar bıkmadan usanmadan 1 hafta içinde bu seviyeye ulaşıyoruz ayrıca  diğer öğrenme biçimlerini de ara ara denerseniz çok iyi olur.

O zaman ben haftaya Carşambaya kadar yokum. Haftaya Çarşamba yine güzel bir şekilde daha dinamik bir şekilde aktif bir biçimde ingilizcemizi geliştireceğiz.


1 yorum:

  1. herzamna modamod yazamıyoruz canım,benimde bugun resmen başım ağrıdan çatlayacak..
    sana bir bakayım dedim geldim link için teşekkürler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...