21 Ocak 2019 Pazartesi

YDS GÜNLÜĞÜM 5

Merhaba,

İngilizce öğrenmeye devam ediyorum. Dün pek ilgilenemedim o yüzden kusuruma bakmayın. Biraz gezeyim dedim de onunla ilgilide birazdan bir yazı yazacağım az sonra büyük ihtimal akşam okursunuz.

Dün çalışamadığım için bugün dün izleyemediğim videoları izledim ve ayrıca bugünün videosunu da izlediğim için epey vakit aldı. sabahtan beri izliyorum hala bitmedi. Ama sizin işinize yarayacak güzel bir derleme yapacağım.

normalde hergün kelime paylaşıyorum. Ama bugün Haluk Hoca'nın videosunda bulunan birinci grup fiilleri burada yazmaya karar verdim. Birinci grup derken seviye anlamında kullanılıyor. Yani fiilin birinci veya ikinci hali anlamında değil.

Haluk hocamın ilgili videosunu buraya ekleyeceğim.

Bu video da ihtiyacımız olan tüm fiiller var sanırım. İlk grup fiiller çok basit bence ama yinede onları içselleştirmek için kendime 3 gün verdim. Zaten Haluk Hocam da öyle tavsiye etti. Ben dün bu videoyu yolda izledim. o yüzden bugün ikinci günüm. Bugün de videodan kelimeleri bir deftere not alıp, ardından da burada paylaşacağım sonra Quizlet uygulamasından tekrar edeceğim.

Size yeri gelmişken Quizlet uygulamasından bahsedeyim. Ücretsiz ve güvenilir bir uygulama tabi bazı noktalarda paralı olabiliyor. Her türlü dili öğrenebilmek için güzel bir uygulama. sürekli kelimeleri tekrar ettirerek size ezberletiyor. Ve bu uygulamaları kullanıcılar hazırlıyor. Size sürekli olarak tekrar ettirerek öğretiyor.

Şu an tam olarak anlatamamış olabilirim şu videodan görebilirsiniz,




Kelimelerin Quizlet linki:

https://quizlet.com/199988112/fiiller-seviye-1-flash-cards/

Kelimelerin liste hali 

accept - teklifi kabul etmek
add - eklemek
agree - fikri kabul etmek 
answer - cevap vermek 
ask - soru sormak 
be - olmak
begin - başlamak
believe - inanmak 
break - kırmak 
bring - getirmek
build - inşa etmek
buy satın almak
call - aramak 
cancel - iptal etmek 
choose - seçmek
close - kapamak
come -gelmek
copy- kopyalamak 
cut - kesmek 
dance - dans etmek 
delete- silmek 
do - yapmak 
draw-  çizmek
dream - hayal etmek
eat - yemek yemek 
end - sonlandırmak
enter - girmek
exit -çıkmak 
find- bulmak 
fly -uçmak  
get -edinmek 
go- gitmek 
give - vermek 
have - sahip olmak 
know - bulmak 
lie - yalan söylemek 
like - beğenmek 
listen -  dinlemek 
live - yaşamak
love - sevmek
make - yapmak 
open- açmak
play - oyun oynamak 
pull - çekmek 
put - koymak
read- okumak 
run- koşmak 
say -söylemek 
see -görmek 
show- göstermek 
sit- oturmak 
speak -konuşmak 
start- başlamak 
stay- kalmak 
stop- durmak 
swim -yüzmek 
take- almak 
talk- konuşmak 
use-  kullanmak 
want-  istemek 
write - yazmak 



2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...