22 Ocak 2019 Salı

Günübirlik Ilgaz Gezisi

Merhaba,

Dün günübirlik geziye katıldım. Bu bloga sahip olduğum süre boyunca elbette günü birlik gezilere katıldım fakat buraya hiç yazmamıştım ve bu benim için ilk olacak.O yüzden heyacanlıyım.

Memleketimizin güzel yerlerinden birisi olan ılgaz doğasıyla, kendine has florasıyla dikkat çeken bir mekan, özellikle de kışın bambaşka bir güzelliğe bürünmüş.

Önce Turu nasıl ayarladığımı söyleyeyim.

Gezgin Tur Ankara ile gittim. Kendilerinin reklamını yapmıyorum. Çünkü haberleri yok. İnstagramda aratırsanız bulabilirsiniz. Tabii Ankara'da yaşıyorsanız güzel bir uygulama mutlaka diğer şehirlerde de vardır bu tip tur düzenleyen seyahat acentaları, tercihen konaklamalı turlarıda tercih edebilirsiniz.

Turun üç farklı kalkış yeri var. Kızılay, Ankamall AVM ve Altınpark ben Ankamall'dan bindim. Yol mola ile birlikte üç buçuk saat sürüyor. Mola ise 20 dakika hem gelirken hem giderken mola verildi. Sabah 07:00 da Ankaradan çıkıp Akşam saat 20:30 da Ankara da oluyorsunuz.

Neyse sabah yola çıktıktan sonra Bir kahvaltı verdiler. Kahvaltımız bir sandwich ve çaydı.

Ilgaz'a girmeden hemen önce uzun bir tünel sizi karşılayacak biraz uzun bir tünel,  Tünelin adı 15 Temmuz İstiklal Tüneli.

Ilgaz Milli Parkında yapabileceğiniz uygulamalar

Kayak yapabilirsiniz fakat biraz tuzlu bir iş belki bazılarına uygun gelir bilemiyorum. Kayak tam ekipman olarak kiralarsanız 90 tl gibi bir fiyat var. Dilerseniz kendinizde ekipmanlarınızı getirebilirsiniz. Sadece kaymaya yarayan ekipmanları kiralarsanız 50 TL,

Snowboard

Bunun fiyatını bilmiyorum. İnsanlar daha ziyadesiyle kayak yapmayı tercih ediyorlardı az inan snowboard yapıyordu gördüğüm kadarıyla.

Telesiyaj

Doğru mu yazdım bilmiyorum. Teleferik benzeri bir alet bu araca binip etrafı manzarayı izleyebilirsiniz. Hem de zirveye çıkmak için güzel bir yol.  Biz gider gitmez hemen bu alete bindik ben biraz yüksekten korkuyorum galiba, tam öyle tir tir titremem ama endişeleniyorum.
Bu araca binmek 10 TL her seferinde 10 TL ödemek gerekiyor. Eğer 6 defa ve daha fazla binmek isterseniz 60 TL verip sınırsız binebilirsiniz. Biz tek sefer bindik.

Yürüyüş ve Manzara

Doğada güzel yürüyüş yapabilirsiniz. Çok güzel olur, Kar zaten çok iyi o yüzden faydalı olur.
Oksijen bakımından ciğerleriniz bayram edecek.

Kızak Yapmak

Ben kızak yaptım. böyle yazınca baya havalı oldu ama değil işte. Çünkü beklentiyi karşılamıyor. Siz orada bir saatliğine 20 TL verip Plastik bir kızak kiralayorsunuz. Ama çok küçük bir alan ayarlamışlar kızak için ve kalabalık bir ortam olduğu için zevki pek çıkmıyor açıkçası, eğer aileniz veya arkadaşlarınızla gidecekseniz kişi başı kiralamayın bence kişi sayısına göre ortak kiralaranız daha karlı ve zevkli olur.

Öğle Yemeği

Öğle yemeği seçeneği pek yok, Sucuk ekmek ve ya köfte ekmek seçeneği var. Bunun için siz 25 TL yanında ayran da var. Biz yanımızda getirdiğimiz poğaça kurabiye gibi seçeneklerle karnımızı doyurduk. Bir bardakta çay 4 tl oluyor.

Sanırım herşeyiyle yazdım gezimi, ben manzarayı doğayı çok sevdim.  Vahşi hayvanlarla karşılaşırmıyım gibi bir düşünceye kapılmayın çünkü Rekrerasyon alanı sınırlandırılmış ve arındırılmış durumda. Başıma bir iş gelirse yaralanırsam yahut kaybolursanız merak etmeyin, telefon heryerde çekiyor. Jandarma ekipleri bölgede devriye geziyorlar.

Benim harcadığım para toplam şöyle:

100 TL acenta ücreti
10 TL telesiyaj
20 TL kızak kirası
4 tl çay
134 TL

Eğer Tüm aktiveileri yapmak isterseniz öğle yemeği dahil olmak üzere size yaklaşık 275 TLyi bulabilir.
Az kalsın yazmayı unutuyordum. Üstünüzün karda ıslanma ihtimaline karşın muhakkak yanınızda yedek giyecek getirin kalın çoraplar giymeyi ihmal etmeyin.



7 yorum:

  1. Bilgilendirecek bizlerle paylaştığın için teşekkür ederim... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam, bende okuduğunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bilgilendirecek bizlerle paylaştığın için teşekkür ederim... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
  3. Son uyarılar ciddi çok önemli

    YanıtlaSil
  4. Ilgaz, Anadolu'nun sen yüce bir dağısın..İlkokul öğretmenimiz öğretmişti. Hala beni o yıllara o duygulara götürür Ilgaz.. Bir gün görürüm inşallah..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...