21 Ocak 2020 Salı

TUTUNAMAYANLAR DİZİ

tutunamayanlar dizisi ile ilgili görsel sonucu



Herkese Merhaba,

Evimde televizyon yok lakin geçen ay Osmanlı Türkçesi kursuna giderken reklam panosunda gördüğüm zaman heyecanlandım biraz da üzüldüm. Çünkü ilk başta diziyi Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar kitabından uyarlanan bir dizi olduğunu düşündüm. "Ben daha okuyamadan dizi yapmışlar tüh!" demiştim. Ama sonra bir ne göreyim uyarlama değilmiş. Malumunuz çok sevindim. Dizinin şiirle ilgili olması da çok hoşuma gitti.




Hala bilmeyenler için konusunu size aktarayım.

Tarık ne yapsa ne etse mülkatlardan elenen bir insandır. Çünkü tecrübesi yoktur. İrem ise zengin bir aileden gelmekte ve babası iflası nedeniyle o da iş bulamamaktadır. Tarık ve İrem sizinde tahmin edebileceğiniz üzere bir iş görüşmesinde karşılaşırlar ve olaylar gelişir.

Dizi size çok basit geldi değil mi? Ne güzel işte entrika yok, bölüm içersinde olaylar hemen çözülüyor. Komedi ihtiyacını baya karşılayacağını düşünüyorum. Hem de nükte ile....  Fakat durun bir saniye o kadar da basit değil.  İşin absürd yani daha enterasan, Doctor Who misali dolanan bir ilham perisi İlhan var. Ama Doctor Who gibi geleceğe gitmese de geçmişe gidebiliyor. Mekanda kanatlarıyla uçamasa da zaman da uçabiliyor. Ve ilginçtir, ilhamı bir değişik verse de hem Orta Asya Türkü olup hem de Romalı olması ile birlikte, Orta Anadolu ağızı ile konuşması ile benim favori karakterim oldu kendisi, kah zamandan uçuyor, kah alınıp TikTak çeken gençlerin yanına gidiyor kah günlük hayata dair tespitleri var.




Az kalsın unutuyordum. Bu dizi de diğer karakterlerde çok güzel her biri güzel düşünülmüş. Atanamamış üniversite rektörü, dizinin kötü adamı diyebiliriz O da o kadar kötü sayılmaz. 

Kitap Kafe'de geçen dialoglarda gayet samimi..

Dizi de herkes fakir, iki simit alacak paraları yok ve bir simiti bölüşüp yiyorlar. Fakir Romantizmi içinde barındırırken Mahallenin Zengin Abla kardeşi var.  Onlar da efsaneleşebilirler. 



Dizinin bir diğer güzel yanı ise süresi gayet makul çok uzun değil, izlerken ne ara bitti diyorsunuz. Tam kararında yani.. 

Dizi, Leyla ve Mecnun dizisine benzese de ben Leyla ve Mecnun izlememiş biri olarak çok beğendim. Zaten tam leyla ve mecnun izlemeye karar verdiğimde bu diziyi başlattılar. 

Dizi'nin reytingleri nasıl bilmiyorum. Kaliteli olduğu için internet ortamında izlenebilir. Zaten TRT'de yayınladığı için bence bu sezon dahil 2021 Haziranına kadar izleriz. Allah ömür verirse tabi.. 











2 yorum:

  1. Bu diziyi arkadaşım da önerdi bana, çok tarzım değil gibi ama yine de şans vereceğim :))

    YanıtlaSil
  2. Ben bu diziyi izlerim, Leyla ile Mecnun hala izlemekten keyif aldığım dizidir.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...