7 Ocak 2020 Salı

Pomodoro

Pomodoro tekniğini anlatacağım. Sanırım en sevdiğim çalışma yöntemi diyebilirim. Neredeyse tüm hayatıma entegre etmeye çalışıyorum. Gayet güzel ve kolay bir yöntem.

Bu teknik sayesinde yaptığınız işe odaklanmak daha kolay bir hal alıyor. Çünkü insan zihni ya da herkesi kapsama almayayım benim zihnim hayli çabuk dağılıyor. Zaten zihni dağılan bir insan iken bir de telefon ve internet hayli dikkatimi dağıtıyor. Çoğu uzmanın dediğine göre beyinin dikkati dağıtması gayet normalmiş.




Ders çalışırken ya da başka bir iş yaparken, kitap okurken veya müzik dinlerken dikkatiniz dağılabilir. Bu çok normal ama kısa çalışma aralığında iken 25 dakika sadece yaptığın işe kendini odaklarsan hem verimli zaman geçirmiş oluyorsun. Hem de yaptığın işe tüm dikkatini verdiğin için işin daha güzel oluyor. Vakitte kazanmış oluyorsun.

25 dakika çalışmanın hemen ardından da 5 dakikalık bir mola geliyor. En iyisi bu kısım galiba. Çünkü mola çok kısa ama zevk almasını bilene, şöyle camı açıp bir nefes almak için ya da bir kahve almak için ideal bir süre.

25+5 dakikalık süre toplam 30 dakikaya geliyor ve bunu süre sonunda geniş bir mola hakkınız doğuyor. Bu süre tam 30 dakika ben bu süreyi ev işlerine ayırıyorum ya da spora hem vücut hareket de etmiş oluyor.

25+5, 25+5, 25+5, 25 süresi bir pomodoro ediyor. Yani siz yaklaşık 2 saat düzenli bir şekilde çalışmış oluyorsunuz.  Mükemmel değil mi?

Deeptone bana sormuştu neden hep 25 dakika diye işte bu yüzden Deep...

İsterseniz bu süreyi değişterebilirsiniz. Örneğin şu an hatırlamıyorum galiba Kağıt Salıncak bu yöntemi uyguluyormuş ama o 45+15 dakika şeklinde uyguluyor.

Ben bu tekniği uygulamak telefonuma "Pomodoro Timer" isimli bir uygulama indirdim. 2018 yılından beri uyguluyorum. KPSS çalışırken, Vizelere çalışırken baya işime yaradı. Şimdide günlük işlerim ya da hobilerim için kullanıyorum.

Herkese iyi çalışmalar, verimli günler diliyorum.

3 yorum:

  1. hımm saol yaa, bunu bloguma da koyayım, herkesler yararlansın :)

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka bu yöntemi uygulamalıyım çalışmalarımda, uygulamayıda indirsem süper olur :)

    YanıtlaSil
  3. Üniversite sınavına hazırlanırken en çok verim aldığım teknikti. Tekrar uygulamam gerek :D Teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...