2 Ocak 2020 Perşembe

HEDEFLERİM ARTIK BELLİ

Yeni yılın ilk yazısını yazabilmek gerçekten heyecan verici, hem de hedeflerimi sizlerle paylaşarak yazmak istiyorum.

Açıkçası yeni yılın son 3 ayında büyük bir boşluğa düştüğümü farkettim özellikle son bir aydır da bunu hissediyorum. Sanırım hedefe ulaşınca yaşanılan boşluğu bende yaşıyorum. Bunu yenmek kolay değilmiş ama bu yıl ilk işim bunu yenmek olacak.

Bu yıl şu kadar kitap okuyacağım diye bir hedefim yok ama kitap okuma hedefim var elbette.

Günlük 25 dakikamı kitap okumaya ayırmak istiyorum.

Günlük 25 dakikamı ise Kuran okumaya ayırmak istiyorum.

Günlük 25 dakikamı ise Meal okumaya ayırmak istiyorum. Evet, 2019'da bu şekilde meal hatmi yaptım, bu şekilde devam edersem 2020 yılında 10 defa okunabilir.

Günlük 25 dakikamı ise Tefsir okumaya ayırmak istiyorum. Hatta iki hafta önce başladım. Tefsir zor bir alan o yüzden basit bir tefsirle başlamak istedim. Bu tefsiri Diyanet İşleri İnternet Sayfası üzerinden okuyorum. "Kuran Yolu" adlı bu tefsiri şimdilik beğendiğimi söyleyebilirim.

Bakın 1 pomodoro bitmiş oldu. Pomodoro tekniğini bilmeyen yoktur. Bilmeyenler için zaten anlatmayı planlıyorum. bu tekniği 2018 ve 2019 yılından beri yapıyorum. Önceleri sadece derslerim için kullanıyorudum. Şimdi ise ev işlerimde bile kullanıyorum. İş için bile kullanmayı düşünüyorum.

Günlük 25 dakikamı da bloguma ayırmak istiyorum ama notebookum benimle küçük oyunlar oynuyor. O yüzden pek ilgilenemiyorum. Sanırım 2020'de korkarım laptop almam gerekebilir.

Korkarım diyorum çünkü yeni bir şey satın almak istemiyorum. İhtiyaç harici yeni bir şey satın almak istemiyorum. Öncelikle neyin ihtiyaç neyin ihtiyaç olup olmadığına karar verip düşünmeye kendimi alıştıracağım.

Birde Osmanlı Türkçesi kursuna yazıldım. 2019'da TRT Diyanet'in YOUTUBE üzerine yüklemiş olduğu dersleri bakmıştım. O bakmada 15-20 gün boyunca günde bir video ile idi. Ama yinede faydası olmuş çünkü yazıldığım kurs 2. seviye bir kurs. Bu yılki en önemli hedefim Osmanlı Türkçesini öğrenmek.

Evet yeni bir alışkanlık edinmek istiyorum o da spor yapmak. Malesef yıllardır alışkanlık haline getiremediğim sporu 2020 yılında alışkanlık haline getireceğim. Bunun için telefonuma yüklediğim üç uygulama var. Günler uzadığında ve havanın güzel olduğu günlerde de yürüyüş yapmak istiyorum.

Her ay bir müzeyi ve bir sergiyi ziyaret etmek istiyorum. Tabi tiyatroda var.

Netflix üyeliği aldığımdan beri sinemaya gidesim yok açıkcası ama o da çok vakit alıyor. En iyisi günde 25 dakikada netflix de birşeyler izlemeye ayırsam daha verimli olur. Örneğin şu an Matrix serisini izliyorum. Adeta dizi izler gibi böle böle izliyorum.

Evet bu yılı dolu dolu geçirmek istiyorum. 





12 yorum:

  1. Çok güzel bir program yapmışssınız ki; Kuran okumak feyzalmaktır. Meal de okuyabilirsiniz. Kurandan bir aşır okumak, yani bir bölümlük darbı mesel okumak, tefekkür etmek ve ufki bir çıkarım yapmak çok bereketli oluyor. Kitap okumak da aynı. Nabi Avcı hocanın "Enformatik celalet" kitabını okuyorum. İlitişimle ilgili. Otuz sayfasını okudum ve doksan sayfalık bir çıkarım yazdım. Lazım olur. Sizler de böyle bir disiplin oluşturmuşunuzdur. Çok keyifli oluyor.
    .....
    İhtiyaç harici yeni bir şey satın almak istemiyorum. Öncelikle neyin ihtiyaç neyin ihtiyaç olup olmadığına karar verip düşünmeye kendimi alıştıracağım.
    .....
    Osmanlı türkçesini öğrenmek cihanşümul düşünmeyi ve davranmaıy bize öğretiyor. Aynı zamanda ümmet olma bilinci bizde yerleşmiş oluyor. Basiret, feraset, siyaset.
    .....
    Yürüyüşler ve müze ziyaretleri. Sergiler ve aktiviteler. Tabi ki insan kendi nefsinde başka şeyler de yapabilmeli. Hasta ve yaşlı ziyaretleri. Kuşlara yem vermeli. Kış gününde belli mi olur kanadı kırık bir serce gelebilir pencerene. Küçük bir kaba birazcık su, birazcık yem, birazcık sevgi. Belli mi olur küçücük bir can misafirin oluverir. İnan onu size Yaratan göndermiştir vesselam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyelerini için teşekkür ederim. Allah razı olsun.

      Sil
  2. Hedeflerin çok güzel Allah muvaffak etsin inşaallah.

    YanıtlaSil
  3. Rabbim niyetinizi halis yolunuzu her daim açık etsin

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir program olmuş, Pomodoro'yu ben de kullanıyorum ders çalışırken 45-15 dk şeklinde. İşe yarıyor :)) 2020 güzel bir yıl olsun senin için :))

    YanıtlaSil
  5. güzel hedefler, olabilcek şeyleer :) neden 25 dakika da 30 değil, sölesenee :) pomodoro bilmiyom annatsana evet :) bir de osmanlı diye bir dergi var, uyar sana. türkçe ve osmanlıca yazılar, bir de sözlük de var :) blogumda var dergiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam bundan sonraki yazım da pomodoroyu anlatayım. Bakayım hemen bloguna ;)

      Sil
  6. https://sadevederin.blogspot.com/2019/11/osmanlca-ve-porsuk-kultur.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...