8 Kasım 2019 Cuma

KPSS ile İlgili Tavsiyelerim

Dizüstü Bilgisayar, Kadın, Eğitim, Çalışma, Genç

Merhaba,

Bugün film veya dizi haricinde bir blog yazısı yazmaya karar verdim. Kpss konusu maalesef hepimizin bir yerlerden duyduğu ama içine girene kadar kimsenin birşey bilmediği bir sınav. Liseli, Üniversiteli kim ne varsa bu sınava bir iki defa yolunu uğratmıştır.




Kadın, Kız, Teacher, Güzellik, Portre, Güzel, Saç, Kişi

Kimilerinde bağımlılık yapan bu sınavın olmazsa olmazı çalışmaktır. Konular ÖSYS konularından kolay olsa bile çalışmak zordur. Dershane de atanamamış hocanızın  size ders anlatması ise bu konunun ayrı bir ironisidir. O hoca bi yerden sonra çekilmez. Çünkü artık belli bir yaşa gelmiş ve belli tecrübeleri edinmişsinizdir. Ailenizden para almak ağır geliyordur. Ya da bir işte çalışıyorsunuzdur yahut eğitim hayatınız daha bitmemiştir. Tüm bunların arasında oturup çalışmak zor. Ama devlete kapağı attıktan sonra rahatım ben diyorsanız motive olursunuz.

Kitaplar, Öğrenciler, Kütüphane, Üniversite, Bilgi
Öncelikle belirtmem gerekir ki ben bu tavsiyeleri vereceğim insanların girecekleri Kpss Sınavları şunlar:

1- Lise KPSS 2 yılda bir yapılır.
2- Önlisans Kpss 2 yılda yapılır
3- B Grubu ve Lisans Kpss 2 yılda yapılır.

Bu sınavların hepsi 2 yılda bir ve farklı aylarda yapılır ve genelde çift yıllarda yapılır. Örneğin 2020 yılı sınav yılı diyebiliriz. Bu sınavların yanından Öğretmenler ve A Grubu için farklı testlerde vardır.  Yine de herkes Genel Yetenek ve Genel Kültürden sorumludur.

Genel Yetenek ve Genel Kültür'de çeşitli dersler ve konulardan oluşur. Genel Yetenek; Türkçe, Sözel Mantık, Matematik, Sayısal Mantık ve Geometri yer alır. Genel Kültür kısmında ise, Tarih, Coğrafya, Vatandaşlık ve Güncel veya Genel kültür bilgisi sorulmaktadır.

Öncelikle düzenli çalışmanız lazım. Bir programınız olsun. Dershaneye gitmenize gerek yok evde kütüphanede artık çalışmak kolay çünkü bir çok Youtube kanalı var ve bu kanallardaki hocalar aynı zamanda soru bankaları da yazıyorlar ve çoğunun Sosyal Medya hesabı var. Hatta Facebook gruplarında yapamadığınız soruyu sorabilirsiniz. Hatta sizi motive edecek ve sınava girecek olan bir çalışma arkadaşı da bulursanız gayet güzel çalışılır.

Sayısal Dersler biraz zor ama o kadar da zor değil, hep gördüğümüz konular herkesin bildiği matematik konuları bunlar aynı zamanda Mat 1 konusu olarak bilinir.

Sayısal Mantık ise biraz karışık ama Youtube'da Benim Hocamdan İlyas Hoca'yı dinlerseniz o da hal olur.

Aslında adaylar pek geometri yapmıyorlar. Çünkü zor buluyorlar ve soru sayısı az olduğundan onunla vakit kaybetmek istemiyorlar. Ama katsayısı sınavda yüksek oluyor. Sizi öne geçirebilir.

Zaman, Zamanlayıcı, Saat, Izle, Geri Sayım, Dakika



Sözel dersler için bol tekrar gerekiyor ve birazda güncel olayları takip etmeniz gerekiyor. Bunun yanında soru cevap kartları hazırlayabilirsiniz. Yahut arkadaşlarınızla birlikte soru cevap etkinliği yapabilirsiniz.  Ya da evde kim varsa onunla yapın. Hatta yarışma programı gibi formatta bunu yaparsanız gayet eğlenceli olur.

Şimdilik tavsiyelerim bunlar ama devamı gelecek....

6 yorum:

  1. Giriş kısmı olarak ne kadar güzel anlatmışsınız. Hiç bilmeyen eminim bu yazıdan sonra bir şeyleri anlamıştır. Keşke ben kpss çalışırken bunu okudaydım da şu sayısal mantık için önerdiğiniz hoca işime yarasaydı :)) Sınavda en çuvalladığımız alan orası oluyor çünkü, beyin yakan sorular :D Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yapamadım o soruları bazen çok zorluyorlar mantık sorularını...
      Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Çok güzel tavsiyeler, o sayfayı kapamıştım ama özendim bi an :)

    YanıtlaSil
  3. Bence çok faydalı bir yazı, devamı kesinlikle gelmeli :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...