22 Nisan 2016 Cuma

Kitap Alışverişi

 Merhaba,

  Bu aralar bende kitap alışverişi konusunda kendimi durduramıyorum. Maalesef güzel yanları olsada biraz pahalıya mal oluyor. Ama kitapların verdiği mutluluğu kimse bana veremez o saadeti kimse bana yaşatamaz. Normalde iki ay da bir kitap alan bir insanken bu ay 2.kitap alışverişimi yapmış oldum.

  
  Bu seferki kitap alışverişimi kitapyurdu.com'dan aldım. İlk defa internet üzerinden sipariş vererek kitap aldım. O yüzden olacak biraz heyecanlıydım. Bi Poşet Kitap'ın tavsiyesi üzerine kitapyurdu e-posta adresimi değiştirerek %10 indirim kazandım. Eğer öğrenciyseniz, "edu.tr" uzantılı e-posta adresinizi değiştirebilirsiniz. Eğer  %10 indirim az diyorsanız siz bilirsiniz. Ama benim için her kuruş değerli. 
 Tabii ki, Emine Bektaşi'nin bir önceki kitap alışverişime yaptığı yorumda etkili oldu. Ama malesef kahve ve kitap ayracı çıkmadı. Bu da kitapyurdu.com'un suçu olsun.
  
Peki neler aldım?Elbette kitap aldım ( Espriydi) . O kadar mutluyum ki, soğuk espri yönümü sizlere göstermiş oldum. Neyse efendim.Hani ben D&R'dan kitap almaya gitmiştim ama istediğim kitapları alamamıştım. İşte bu sefer Necip Fazıl'ın tam dört kitabını aldım.


  ÇİLE

N.F.K'nın şiir kitabı. Belki bu dörtlük sizin için bir spoiler olur.

Lûgat, bir isim ver bana halimden; 
Herkesin bildiği dilden bir isim! 

Eski esvaplarım, tutun elimden; 
Aynalar, söyleyin bana, ben kimim? 


O VE BEN


Hayatını, Abdülhakîm Arvasî Hazretleri'ni "Tanıyıncaya Kadar" ve "Tanıdıktan Sonra" diye iki ana bölüme ayıran Necip Fazıl, Efendisine doğru kendisini cezbeden hâdiseleri de mânâlandırdığı otobiyografik eseri "O Ve Ben"i 1975'de şöyle takdim etmiştir:


"Bu eser, dünyaya gelişimden bugüne kadar en hususî renkleri, çizgileri ve sesleriyle hayatımın hikâyesi ve asıl O'nu tanıdıktan sonra mânasını anlamaya başladığım vücut hikmetinin bende tecelli eden yakıcı ifadesidir. Bu bakımdan, kendilerini görünceye kadar malik olabildiğim birbuçuk esere nisbetle bugün 60 cildi aşan ve hepsini birden o nura borçlu bildiğim eserler arasında, şimdikini, baş köşeye oturtulması lâzım ve en mahrem iç ve dış iklimlere doğru bir belirtiş olarak takdim ederim."

Kitap, 1965 senesinde "Büyük Kapı" ismiyle yayınlanmıştır.


BİR ADAM YARATMAK

ABB Tiyatrosunda gösterilen oyunlardan biri aynı zamanda. Epeydir gitmek istiyordum. Sanırım okuduktan sonra gitmek en isabetlisi olacak. Kısaca:


Olay meçhul bir tarihte İstanbul'da geçer.


"Husrev - Bir adam yaratmağa kalkıştım. Ona bir surat ve kader bulmak... Nerede bulayım? Kendimi buldum. Suratsız ve kadersiz adam şahlandı. Zincirini kırdı. Elimden kaçtı. Ben insanım. Beni arkamdan vurdu. Suratsız ve kadersiz adam benim suratımı takındı. Kalıbımı giyindi. Kaderimin içine yattı. (Bir an sükut) Benim de kaderim buymuş."


REİS BEY

Piyesin ana karakteri Reis Bey, bir ağır ceza reisidir. Ömrü otel odalarında geçmiş, yapyalnız ve tuhaf bir adam. Taş kalpli bir kanun tatbikçisi... Onun nazarında merhamet, idamlık bir suçtur ve "cemiyette bir ferdi korumak için bin kişiye idam gömleği giydirmekten kaçınmamalıdır." Günün birinde, annesini öldürdüğü iddiasıyla huzuruna çıkarılan bir gencin idamına karar verir. Artık olaylar çok farklı gelişecek ve Reis Bey'in buz gibi iç dünyası müthiş bir sarsıntiyle yerle bir olacaktır.


20 yorum:

  1. Hayırlı uğurlu olsun yağmur tozu :)
    iyi okumalar.

    YanıtlaSil
  2. "Son Devrin Din Mazlumları"nı da okuyabilirsin. Ben e-book olarak biraz bakmıştım. Bazı hakikatleri görmek için faydalı olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma listemde o kitapta vardı.İlerde inşaallah. Tesekkur ederim.

      Sil
  3. Öncelikle yeni kitaplarınız hayırlı olsun, keyifli okumalar dilerim. Reis Bey'i okumadım ancak filmi çevrilmişti aynı adla onu izlemiştim ve çok etkileyiciydi. Çile kitabını da okumayı düşünüyorum daha nasip olmadı. İnceleme için teşekkürler, kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Reis Bey'in kitabını okuyayım sonra filmede bakarım inşaallah.

      Sil
  4. Kaliteli kitaplar almışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kaliteli kitaplar almışım. :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Nasıl ayraç ve kahve olmaz ya o_O Ben hep ordan alıyorum diye bana mı özel acep? Neyse istediğin kitapları almışsın sonuçta, hayırlı olsun canım. Hepsi de pek güzeldir. İyi okumalar ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ^_^ O da senin nasibinmiş. :)
      Teşekkür ederim canım :)

      Sil
  6. İyi okumalar. güzel kitaplara benziyor :) Umarım severek okursun..

    YanıtlaSil
  7. Aynı mutluluğu geçen gün ben yaşadım ... Kendimi bayram çocuğu gibi mutlu hissettim ... Kitaplarıma sımsıkı sarılmış D&R dan zor dışarı çıkabildim ... İnkılap Kitapevine de uğradım kendime olmazsa babama alayım dedim ... İlle kitap alacam ya :)
    Keyifli okumalar ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı duygular bende yaşıyorum. Ha bir de kızılaya gidip kitapçı gezmek istiyorum ama çok maliyetli olacak diye uzak duruyorum :D

      Sil
  8. Kitabınız hayırlı olsun iyi okumalar

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı olsun kitapların :) Bana da kitap yurdu kahve göndermişti sadece, ayraç yoktu. Azıcık şanslıymışım o zaman :) Mükemmel kitaplar seçmişsin. Bir adam yaratmak müthiştir, en kısa zamanda gitmek nasip olur inşaallah :) iyi okumalar...💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. ABB tiyatrosunda var okuduktan sonra bilet alacağım :)

      Sil
  10. Yaşadıklarını çok güzel anlatmissin ve kitapların hepsi bir anlam ifade edecek kitaplar. Iyi okumalar. Ellerine sağlık güzel bir yayın olmuş. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...