9 Nisan 2016 Cumartesi

İnsan Ne ile Yaşar?- Lev Nikolayeviç Tolstoy

Merhaba,
Yağmur Tozu haftada bir yayın girer oldu. Çok özlüyorum burayı. Ama bu aralar kitap okumaya bile vakit ayıramıyorum.( Neyse ki nuu hazırlık okulu bir hafta tatil yaptı da en azından okul yükünden bir haftalığına kurtuldum.)Sadece elimdeki bu incecik kitap bile günlerce dolanıp durdu. Sonunda bitirebildim.Ve bu gün ancak yazabildim. Artık yakınmayı bırakmalıyım ve size kitabı mı anlatmalıyım:



KÜNYE

Kitabın Adı: İnsan Ne ile Yaşar?
Kitabın Orjinal Adı: Chem Luıdı Zhıvy
Yazar: Lev Nikolayeviç Tolsyoy
Yayın: Rıhtım Yayınları
Basım: Kitabın Her yerini didikledim bulamadım
Sayfa Sayısı:128

 "İnsan Ne ile Yaşar?" bu soruyu kendimize hiç sorduk mu? Ben kendime ilk sorduğumda cevaplarım maddi cevaplardı. Demiştim ki: "İnsan nefesle yaşar?" Kitabı okuduktan sonra anladım ki:"Evet insanın yaşayabilmesi için nefes alıp vermesi gerekir ama her canlı nefes alıp veriyor, bizi onlardan ayıran salt akılda olamaz, insanın yaşaması için hatta toplumda var olabilmesi için gereken en temel unsur, sevgidir. Belki de dünya üzerinde sevgi kalmadığı için yaşamıyoruzdur. Şu an mekanikleşmiş robotlar gibiyiz. ne eksik ne fazla tam bir robotuz.

 Kısa kısa hikayelerden oluşan bu minicik kitap, Halk hikayeleri ve dini metinlere dayanıyor. Daha önce Anna Karenina ve Diriliş kitaplarını okumuştum. Teknik olarak o kitaplardaki anlatılan ana vurgu aslında burada da var. Tolstoy'un romanlarında din önemli bir yer tutuyor. Hikayeler'in kısa olması hasebiyle belki elinize alıp okuyabilirsiniz.Bakmayın benim uzun süre okuduğuma, ama satır araları iyi okunmalı ve üzerinde düşünülmeli.

Alıntılar:

''Adam bir yıl sonrasına hazırlanıyor, ama akşama varmadan öleceğini bilmiyor'' diye düşündüm...

Asla unutmayın ki önemli olan tek an 'şimdi' dir. En önemli an şu andır. Çünkü geçmişe ve geleceğe sözümüz geçmez. İnsana en gerekli olan kişi ise o an yanında olan kişidir. Çünkü kimin kime ihtiyacı olacağı hiçbir zaman bilinmez. İnsanın en önemli uğraşı ise o an yanındaki kişiye yapacağı iyiliktir. Çünkü, insanın yeryüzüne gönderiliş amacı budur!

Bütün insanlar kendi esenlikleri için harcadıkları düşünceyle değil, insana verilen sevgiyle yaşarlar.

Şunu öğrendim ki insan kendi çabasıyla değil, sevgiyle yaşar.

"Şunu sakın unutmayın: Önemli olan bir tek an vardır. O da “şimdi"dir. Çünkü bir tek ona sözümüz geçer."

İnsanlar tek başlarına nasıl mutlu olabileceklerini düşünmek yerine, yalnızca özlerinde varolan sevgiyle hayatta kalacaklarını öğrenmeliler.

Birinden kötü bir söz işitirsen sessiz kal, kendi vicdanı rahat bırakmasın o kişiyi, kendi vicdanı onu paylaşacaktır. Yumuşayacak ve seni dinleyecektir.

İki insan arasındaki kötülük sadece birinden mi çıkar? Kötülük iki taraflıdır.

34 yorum:

  1. Birinden kötü bir söz işitirsen sessiz kal, kendi vicdanı rahat bırakmasın o kişiyi, kendi vicdanı onu paylaşacaktır. Yumuşayacak ve seni dinleyecektir.

    Muhteşem bi tespit.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha ne tespitler var bir görsen.
      Yorum için teşekkür ediyorum...

      Sil
  2. Bu ara herkeste bir bitkinlik var sanırım.. Bahardan mı acaba?
    Kısa hikayeli kitapları seviyorum :) Bu kitap da okumadıklarımdan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharda olabilir.Hava sürekli değişiyor belki ordanda olabilir.Umarım en kısa zamanda olursun Dağınık Anne. Teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  3. Ben de ders yoğunluğundan buralara uğrayamıyorum ama hep düşünüyorum. :))

    İnsan ne ile yaşar? incecik bir kitap olmasına rağmen benim en sevdiğim ve en dolu olduğunu düşündüğüm Tolstoy romanı. :)

    YanıtlaSil
  4. Ben bu kitabı çoook uzun zaman önce okumuştum. Sanırım o zamanlar ortaokul çağındaydım. Okuduğum ilk kitaplardan biriydi. Hatta o kitaptan sonra "80 günde devri alem"'i okumuştum. Ondan sonrada "sefiller"'i okumuştum. O günden beri okuyorum aslında. Bu kitabın ana fikride çok iyiydi. Kitap hakkında aklımda kalan tek şey şu olmuştur; "insan sevgi ile yaşar"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu için teşekkür ederim. İnsanları kitap okumaya teşvik etmek için güzel bir kitap. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  5. Yağmur tozu bende hazırlık okuyorum.Sınav zamanı 2 iş bir arada gerçekten yürümüyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece sınav zamanı olsa iyi her hafta sınav var.Yok sözlü, yok book Review keşke bir sınav dönemi olsa.Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  6. Çook güzel bir kitaptır. Tabii anlamasını, almasını bilene. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle. Yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  7. Çok kitap okumaktansa o kitabı özümsemek önemli. Bu özümsemek kelimesini pek sevmedim. Uydurma bir kelimeye benziyor. Keşke osmanlıca, arapça bir karşılığı aklıma gelseydi de onu yazsaydım. Neyse mevzuyu dağıtmayayım. :)

    Bazen bir kaç kitap bitiririz de hiçbir şey katmaz bize. Bazen de bir kaç cümle bir hafta gider. Önemli olan da bu.

    YanıtlaSil
  8. Bu arada bu kitabı okumuştum. Hoşuma gitmişti. Zaten bölümlerden oluşan kitapları severim. Kitapta şuan aklımda kalan en önemli bölüm sanırım "insana ne kadar toprak lazım?" sorusuydu. Bu sorunun cevabını her daim düşünüyorum. Fakat pek başarılı olabildiğimizi düşünmüyorum malesef. Hiç isteklerimiz bitmiyor.

    YanıtlaSil
  9. Hala okumadığım için üzüldüğüm kitaplardan. bu duyguya sadece kitabın adı sebep oldu :d
    Okumalıyım yaa (okumadı :D)
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Talha. Bende bloglarda gezinirken hep görüyorum böyle içim burkuluyor. Umarım en kısa zamanda okursun. Sende Gülücüklü Kal....

      Sil
  10. Okumamıştım, yazın merakımı celbetti. Derhal okuyayım inşallah. Bu arada benim de tazecik bir blogum var. Ziyarete beklerim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki hay hay gelirim. Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Severek okuduğum bir romandı bu aralar ben de tempolu kitap okuyamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah tempomuzu geri yakalarız. Yorum için Teşekkürler.

      Sil
  12. Okunmak üzere bekliyordu şimdi çok merak ettim. Ama bendeki pek iyi bir yayınevinden değil bu yüzden çeviri konusunda sıkıntı yaşamaktan korkuyorum açıkçası :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen çok iyi yayınların çevirisi bile sakat çıkıyor. Yine de okumanı tavsiye ederim. :)

      Sil
  13. Ben de pek okuyamıyorum şu sıralar. Tolstoyu severim ama bu kitabını okumamışım maalesef :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim. Bahar yorgunluğuna verdim ben :)

      Sil
  14. Merhaba. Kitabı çok güzel anlatmışsın, alma düşünceme vesile oldun teşekkür ederim :) Bitkiler bile sevgiye ihtiyaç duyuyorlar insanlar neden duymasın. Annemin çiçeklerle sohbet ettiğini görünce tespit ettim bunu :) Hazırlık eğitiminde de başarılar dilerim, ben vaktinde hazırlığı çok şükür ki geçtim, hiç mutlu değildim o seneler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet kainat sevgi üzerine kurulu bu yüzden de her varlık sevgiye ihtiyaç duyuyor. :)

      Sil
  15. çok iyi hikayeler vardı gerçekten, Tolstoy'u severim :)

    YanıtlaSil
  16. bencede kötülük kesinlikle iki taraflıdır ama hep tek taraflı olduğu düşünülür

    YanıtlaSil
  17. teşekkürler.
    Kitabı okumadım ama daha önce okuyan birinden dinledim.sizden de bir kesiti duymuş oldum.inşallah en kısa zamanda okuyacağım kitaplar arasında

    YanıtlaSil
  18. Kitabı şuan okuyorum. Gerçekten çok güzel :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...