15 Şubat 2019 Cuma

Kingdom Of Heaven - Cennetin Krallığı


Evet şimdi gelelim izlediğim Filmleri anlatmaya ilk izlediğim Film. Kingdom of Heaven Cennetin Krallığı.
 kingdom of heaven ile ilgili görsel sonucu
Bu filmi açıkçası hiç duymamıştım. Taa ki KPSS videoları izlerken, Mehmet Celal Özyıldız adında çok iyi tarih anlatan bir hoca var. O videolarında söylediğinde not almıştım. Tamam izleyeceğim diye. Birde dediki Legolas oynuyor, Yani Orlanda Bloom. Allah Allah ben nasıl bilmem dedim. Neyse sınavdan sonra izlerim diye bekletiyorum filmi. Ama fırsatta bulamıyorum.  Sonra birkaç yerde daha karşıma çıktı ve sonunda izleyebildim.



Fragman:


Konusu:

Film, Ortaçağ’da Kudüs’te geçen bir tarihi aksiyon olarak nitelendirilmektedir. Balian adında genç bir adam aslen demircilik yapmaktadır. Ailesini kaybetmiştir ve kader onun için bambaşka bir plan hazırlamaktadır. O yakında şövalye olacaktır. Ardından aşk kapıyı çalacak ve yüreğine ateş düşecektir. Bir prensese gönül verecektir. Yüz yıl önce Kudüs’ü kuşatan Haçlılar’ın kaderini ise en baştan bu şövalye belirleyecektir. Kader kusursuz bir biçimde işlemektedir. Genelde epik filmlere imza atan Ridley Scott, iddialı bir oyuncu kadrosu ile tarihi bir olaya ışık tutuyor.

Konusunu kopyala yapıştır yapacağım çünkü hiç isimler biraz karıştırıyorum.

Yorumum:

Ben filmi beğendim ama çok değil. Film izlensin diye araya aşk öğesini koymuşlar bu benim pek hoşuma gitmedi. Ha bu aşk yaşanmış gerçekte onu biraz araştırdım fakat olayların akışı bu şekilde değil.  Ama yabancılar kendi tarihlerini biraz çarptırmışlar sıkıntı yok. Şimdi yazıyorum ya biraz spoiler olabilir. Kudüse ve Kudüs tarihine ilginiz varsa pek spoiler olmaz. Ama Değinmek istediğim bambaşka bir nokta var o da şu ki, Böyle Hollwood yapımlarında Müslümanlar kötü gösterilir, cahil gösterilir hatta kaba ve saygısız gösterilirken. Bu filmde öyle bir saçmalık yapılmamış olduğu gibi gösterilmiş. Yani çok çok iyi de değil sadece olduğumuz gibi. Özellikle Selahattin Eyyübi iyi anlatılmış. Ama olayları bir Hristiyan gözüyle seyrediyoruz yani Müslüman taraf pek sahada değil. Selahattin Eyyübi tasviri güzel etkileyici fakat sahneleri az.  


Tarihsel yanlışlıklardan bahsetmek istemiyorum. Fakat küçük hatalara dikkat çekmektense asıl aldığım mesaja odaklanmak istiyorum. Küdusün ne kadar özel bir şehir olduğu konusuna. Ve asla paylaşılamayacak olmasına, asıl sahipleri ve onun asıl hizmetkarları belliyken Kudüs ‘ün kaderinin hiç değişmemesi.  Bizler şu an onu koruyamıyoruz.  Selahattin Eyyübi gibi birini bekliyoruz ama o kişiyi beklemek yaptığımız en saçma şey çünkü İnsan bekledikçe orası daha da tehlike altına giriyor. 

Bu arada filmdeki namaz sahnesi evlere şenlikti insan bir danışır görsellik olsun diye güneş batarken namaz mı kılınır? Burada gülmüştüm ne yalan söyleyim. 

Sanırım Hristiyanlarda şunu kabul etmişler Müslümanların diğer dinlerdeki insanlara saygılı ve hoşgörülü olduklarınna ama bunu birileri hala anlayamadı maalesef. Demek ki anlatmamız gerekiyor.

Tavsiye ediyorum izleyin. Daha yazacak çok şeyim var spoiler vermemeyeyim.
Etkileyici Sahneler:
kingdom of heaven replikleri ile ilgili görsel sonucu

Balian:Kudüs’ün değeri ne?
Salahaddin:Hiçbir şey! Her şey!




Cennet için savaşanlar, cenneti ararken cehennemi yaratanlardır..!!

Filmin Müzikleri de güzeldi en beğendiğim:


Görüşmek üzere!


2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...