26 Temmuz 2017 Çarşamba

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

moon lovers ile ilgili görsel sonucu
Herkese Merhabalar,

The Legend of The Blue Sea dizisinden önce bu diziyi bitirmiştim, heryerde övülen bir diziydi, Tamamlandıktan sonra izleme fırsat bulmuştum. Bölümleri indirdim ve ilk bölümden itibaren beni büyüledi. Ben normalde iki bölümden fazla dizi seyredemiyorum ama Moon Lovers için durum değişti bir başlamam ilk dört bölümü bir gecede izledim,

Konusu ilk başta dikkatimi çekmemişti biraz Lee Min Ho'nun Faith dizisine benzettim ilk başta ama kesinlikle öyle bir dizi değil, insanın yüreğini parçalayan cinstendi. Diziyi izleme konusunda çalışkan yazma konusunda ise  tembel bir blog yazarıyım. Yine de bu dizininin yeri bende çok farklıydı. Dizi sanki benim için çekilmiş gibiydi, senaryo beni çok içine çekti? Nasıl mı?

Bir ost ile başlayalım :


Şimdi Konuyu Anlatalım:

Go Ha Jin, sevgilisi tarafından aldatılmıştır. Dertli dertli bir parkta otururken bir çocuğun göle düşmesine şahit olur. Çocuğu  kurtarır fakat kendisi kurtulamaz. Daha doğrusu gözlerini çok farklı bir yerde açar. Geryeo dönemindedir ve artık adı Hae Soo'dur. 

Karakterler:
Wang So/ Lee Jun Gi

wang so moon lovers ile ilgili görsel sonucu

Annesi Kraliçe kendine yüz çevirmiştir. Prens olmasına rağmen yüzündeki yara izi yüzünden hep hor görülmüştür. Sarayda büyümemiştir ama dövüş sanatlarında oldukça yeteneklidir.Veliaht Prensi korumak için Songak'a geri döner.

Hae Soo/ IU
hae soo ile ilgili görsel sonucu

Günümüzde yaşarken ilginç bir tutulmayla Sarayın hamamında gözlerini açar. Fakat 8.Prensin  Hanımının kuzeni olarak Geryeo'da yaşamaya başlar. Makyaj ve cilt bakımında yeteneklidir.

Wang Wook/ Kang Ha Neul

wang wook ile ilgili görsel sonucu


8. Prens Wang Wook evli bir prenstir. Hanesine karşı korumacı bir tavrı vardır. 

Dizi de yukardaki karakterler başrol karekterler ama diğer karakterler yan rolde ve epeyce fazla olduğundan yazmayacağım.

Ama şöyle bir kart bırakayım...
  (Alıntı)

moon lovers characters chart ile ilgili görsel sonucu

Uyarı:Bundan sonra yazacağım kısım spoilerlı olabilir.!!!

Dizinin beğendim tarafları:

Dram dizisi olması hasebiyle gerçekten dramı iliklerimizde hissettim. Her ne kadar kurgu olsa da  Kore Tarihi hakkında bana küçük bilgi kırıntısı niteliğinde araştırmalar yaptırdı. Böylece Kore Tarihi hakkında biraz bilgi sahibi olabildim. Dizi de çok büyük emek söz konusuydu. Çünkü çekilen sahneler bence çok profesyonelceydi. Renk kalitesi ise süperdi.  Dizinin bölüm sonları efsaneydi. İnsan hemen diğerine geçiyordu. Benim üzerimde çok az dizi bunu yapabildi. Bir bakmışım saatler geçmiş. 

Evet arkadaşlar dizi en beğendiğim diziler arasında ve favori dizim olamasına rağmen puanım 9/10 . Çünkü Hae Soo bambaşka bir ortama ve zamana giriyor böyle bir ortamda teknoloji ile ilgili hiçbir sıkıntı yaşamaması bence bir eksiklikti. 4. Prensin Annesi ise ayrı bir  gıcıktı. Tamam kötü bir karakter olabilir ama evladına öyle davranması çok abartıydı. Birçok açıdan da hikayenin altı boş kaldı. Örneğin, Hae soo Goryeo'ya nasıl ışınlandı. Neden Hae Soo  bir başka boşluk finalde yaşandı ama hiç girmeyeyim. Bir diğer sorun Bence gerçek Hae Soo (Go Ha Jin değil herkesin bildiği hae soo bizim bilmediğimiz Hae Soo) 8. Prens ile baştan mercimeği fırına vermişlerdi ama bize bununla ilgili bir malumat verilmiyor dizide...

Neyse Gelelim En Sevdiğim Sahnelere,

1. İlk bölümün sonu Wang Soo'nun Hae Soo'yu düşmekten kurtardığı sahne


2. Kavga Sahnesi :)


3. Hamamda Karşılaştıkları Bu Sahne


4. Wang So Hae Soo'ya yardım eder...



5. Yağmur Ayini Öncesi Yapılan Makyaj Sahnesi


Bu Seferlik sadece 5 tane söylüyorum, çünkü daha yazacak çok yazım var ve zaten her bir  sahnesi çok güzelken size hepsini vermem mümkün değil ama İnstagram'da öyle bir hesap var:
"iastbt" hesabın linki:
https://www.instagram.com/iastbt/?hl=tr

Benden bugünlük bu kadar.Görüşmek üzere...

3 yorum:

  1. Hiç seyretmediğim bir tarz. Senin çok sevdiğin yazından belli ama:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok belli ediyorum sevdiğimi, yorum için teşekkürler

      Sil
  2. Ben de daha geçenlerde iki hafta falan önce bitirdim izlemeyi. Konusu yüzünden izlemeye başlamıştım, hem tarihi hem de zaman yolculuğu var diye. Ama beni de çok etkiledi ya, bu kadar beklemiyordum, resmen nutkum tutuldu nasıl izledim bitirdim bilmiyorum. Her şeyi, her bir şeyi çok çok güzeldi bence. Tüm o çekimler, görüntüler, dövüş sahneleri,...diyecek o kadar çok şeyim var ki. Böyle taze taze izlemiş yazmış birini daha görünce dayanamadım hemen atladım :) Sonu beni deli etti yalnız. Yani bu haliyle gerçekten daha etkili ve epik olmuş bir son ama izleyenler için deli ediciydi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...