24 Kasım 2015 Salı

Öğretmenler Ne Kadar Kitap Okuyor?

       
          Bu gün öğretmenler günü bütün öğretmenlerin bu güzel gününü kutluyoruz. Meslek hayatında başarılar diliyorum.

         Geçtiğimiz günlerde öğretmenler üzerinde uygulanan bir anket sonucunu NTV Haberde gördüm ve bu yazıyı özellikle bugün sizlerle paylaşma gereği duydum. Dikkatimi çeken nokta şu idi. Öğretmenlerin kitap okuma sıklığı idi.

Ayda bir kitap okuyan öğretmen  oranı  %27

Yılda bir kitap okuyan öğretmen  oranı %9.7

Okumam diyen öğretmen oranı %10


Bu sonucu görünce sizde şaşırdınız değil mi? Ben hayrete düştüm. Zaten okuma oranı düşük bir ülkeyiz. Öğretmenler de okumazsa kimse okumaz. Benim düşüncem bu şekilde. Belki bu öğretmenlerin içinde bize zorla kitap özeti yazdıranlar oldu. Zorlandık belki de kendileri okumadığı için bize bir zorunluluk olarak ödev olduğu için okuma bilincini yerleştirdiler. Toplumum geri kalanıda okumayı okulda bıraktı.Bu eleştirim her öğretmene değil zira öyle öğretmenlerim oldu ki kitap konusunda bizi teşvik eden, ders aldığı her sınıfa kitaplık yapan öğretmenlerimizde oldu.Lafım kesinlikle onlara değil. Kendilerine duyduğum saygı ve sevgi sonsuzdur.Ayrıca bu oranın içinde belkide Edebiyat, Felsefe , Tarih vb. branşların öğretmenleri olduğunu düşünebiliyor musunuz?

3 yorum:

  1. Bu oranlar bizim ülkemizdeyse eğer sanırım yanlış anket yapmışlar :)
    Okumam diyen öğretmen oranı %10 yazıyor, Bence %80 falandır genelleme yapmıyorum. çünkü bir çok öğretmen anlatacağı konunun ders kitabını bile okumuyor bence,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef üzücü derecede çok kötü bir durum. Öğretmenler okumuyor. Öğretmen kitap okumuyorsa toplumun diğer kesimlerinde beklemekte yanlış bir tutum olur :( Ders anlatmayan öğretmenlerin durumda buradan kaynaklanıyor .Adam gidip kendi dersine ilgilenmiyor haklısınız.Tesekkurler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...